تو این مطلب می خوایم در مورد یکی از اتفاقاتی که همیشه در کمین شغل های پر استرسه براتون بگیم. قطعاً هممون در مورد خطرات جانی مثل سوختن، افتادن و … که همیشه جون عزیزان آتش نشان رو تهدید می کنه می دونیم, و اینم میدونیم که آتش نشانها معمولا گوشی همراشون نمیبرن تو ماموریت ها.

اما توی آوافیکس یه مشکل عجیبی که بارها از طرف کادر اداری آتش نشانی برامون گزارش شده اینه که در حین کارهای عادی گوشیشون از دستشون میفته و ال سی دی میشکنه!! شاید دلیل مهمش همون استرسیه که تو کارشون هست.

رکوددار شکوندن ال سی دی, یکی از مشتریان سختگیر آوافیکسه که البته سختگیریش هم برمیگرده به اولین مرتبه سفارشش.

اولین باری که ایشون زنگ زد ,گفت من گوشیم از دستم افتاده و تو سایتتون دیدم که شما تعمیرات در محل دارین؟ میخوام بدونم تعمیرات در محل یعنی چی؟

کارشناس ما گفت یعنی تو زمان و مکانی که شما تعیین می کنید تکنسین ما میاد و در حضور خودتون گوشی رو تعمیر می کنه

– واقعاً؟! یعنی میان همین جا جلو چشم خودم تعمیر میکنن و میرن؟!

– بله واقعاً . شما فقط باید زمان و مکان رو تو سایت آوافیکس رزرو کنید.

– اونوقت هزینه تعمیر کردن تو محل چقدره؟ چقدر باید اضافه تر پرداخت کنیم؟

– هزینه ای اضافه نمیشه و رفت و آمد تکنسین ما برای شما رایگانه!

– فقط ببخشید من سوال می کنم از کجا مطمئن باشم قطعه اصلی استفاده می کنید؟

– جناب شما حق دارین سوال بپرسین، ما همونطور که تو سایت نوشتیم فاکتور رسمی با گارانتی اصالت قطعه به شما میدیم.

خلاصه رزرو کرد و قرار شد تکنسین بره برای تعمیر.

تکنسین ما که به اداره شون رفته بود و شروع به تعمیر گوشی کرده بود، مشتری ما و بقیه همکاراشون هنوز باورشون نمی شد چنین خدماتی تو ایران داریم و می گفت متاسفانه من به خاطر شغلم و اینکه هر لحظه ممکنه آژیر خطر به صدا دربیاد استرس کارم بالاست و متاسفانه برخلاف بقیه برام عادی هم نمیشه. خیلی وقتا بیخود و الکی گوشی از رو میزم یا از دستم میفته زمین و جون سالم به در میبره ولی یه وقتایی هم اینجوری میشه دیگه!

برای همکارش تعریف میکرد که دفعه قبل که گوشیم از دستم افتاد پولش دردسر درست کردنشم یه طرف

اصلا نمیدونستم کجا بدمش برای تعمیر , کی بدم کی بگیرم , نمیدونستم چجوری مطمئن شم که ال سی دی اصلی میندازه

خلاصه به سفارش یه بنده خدایی بردم یه جایی و چند روزم بدون گوشی موندم و تهش هم اعصاب خوردی تعمیرش بیشتر از خرابیش بود.

ولی ایندفعه یهو به فکرم رسید تو گوگل سرچ کنم تعمیر موبایل ببینم چی میاره که چند تا سایت دیدم که نوشته بودن تعمیر موبایل در محل !!!!

هی پیش خودم فکر کردم تعمیر موبایل در محل یعنی چی آخه؟ مگه میشه تعمیرکار بیاد محل ما؟ وسایلشو چجوری میاره؟ اصلا مگه تعمیرات موبایل انقد سریع تو یک ساعت میشه آخه؟

سایت آوافیکس دیدم قیمتم تو همون سایتش داده و قیمتشم خوب بود ولی بازم باورم نمیشد یه تعمیرکار بیاد اینجا همش فکر میکردم سرکاریه.

خودم زنگ زدم وقتی پاسخگوشون گفت شما مکان و زمان مشخص میکنی و تعمیرکار ما میاد گوشی رو همونجا تعمیر میکنه خداییش خیلی تعجب کردم.

خلاصه رفتم درخواستمو ثبت کردم ولی تا این آقا اومد اینجا همش فک میکردم سرکاریه!

 تعمیرکار ما گوشی ایشونو تعمیر کرد و تحویل داد و گفت ایشالا که دیگه خراب نشه و به ما نیاز نداشته باشین. واقعاً شغل ماهم مثل پزشکی میمونه آدم نمی دونه دعا کنه مشتری هاش کم بشه یا زیاد. اما شاید باورتون نشه تو این یکسال مشتری آتشنشان ما 4 بار دیگه ال سی دی گوشیش شکست و جالبه هربار که ثبت می کنه بخاطر افزایش قیمیت دلار هزینه تعویض ال سی دی گوشیش هم بیشتر میشه، اما انگار دیگه سرنوشتشو پذیرفته و خودش میگه من بیشتر از هر چیز دیگه گرونی هارو با این تعویض ال سی دی حس کردم! می گفت به شوخی به رئیسمون گفتم برای من یه ستون کمک هزینه تعویض ال سی دی گوشی هم اضافه کنید!

ولی به قول خودشون الان خوبیش اینه که دیگه بعد از شکستن صفحه گوشی آدم فقط غصه پولشو میخوره و نگران بقیه حواشی و داستان های درست کردنش نیست.

خلاصه اینم یکی دیگه از سختی های شغل آتشنشانی بود که براتون تعریف کردیمJ ما در آوافیکس برای همه ی آتشنشان های عزیزمون آرزوی امنیت جانی و مالی داریم و امیدواریم هیچ وقت گوشی هاشون خراب نشه یا حداقل 4  بار تو یکسال خراب نشه!خه