برای اینکه روزهای خوبی را در ایام نوروزی داشته باشید باید حتما در مورد بهترین شهرها و مقاصد گردشگری که می توانید به آن سفر کنید اطلاعات کافی داشته باشی تا بتوانید در کمترین زمان بهترین تصمیم را برای روز های نوروزی خود بگیرید و بتونید لذت کافی را اار تعطیلات خود ببرید.

با هر مقصود و هدفی مسافر تبریز باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن از بازار قدیمی تبریز را در برنامه سفر خود قرار دهید. بازار تبریز یکی از زیباترین بازارهای ایران است. این سایت میراث جهانی یونسکو، نقطه داد و ستد مهمی در کنار جاده ابریشم بوده و در دوره صفویان، در قرن شانزدهم اهمیت ویژه‌ای یافت. برای سفر از تهرات به تبریز می توانید از بلیط قطار تهران تبریز استفاده کنید.

 با ورود به بازار، محو سقف‌های زیبای مرتفع، کاروانسرای قدیمی و راسته‌های پیچ در پیچی که گویی بدون انتها هستند، خواهید شد و تجربه دلپذیری از قدم زدن در این بازار خواهید داشت. از ادویه تا جواهرات، تا گلدان و ظرف‌های مسی در اینجا فروخته می‌شود و راسته فرش فروشی‌های آن به ویژه بسیار مشهور بوده و میزبان علاقه‌مندان به این هنر زیبا است. برای سفر از کیش به تبریز می توانید از بلیط هواپیما کیش تبریز استفاده کنید.

قشم

جزیره قشم شاید عجیب‌ترین و جذاب‌ترین مقصد سفرهای مجردی برای نوروز باشد. اغلب ما این جزیره را به عنوان یک منطقه آزاد که جایی مناسب برای خرید و بازارگردی است، شنیده‌ایم و شاید کمتر خبر داشته باشد که این جزیره بزرگترین جزیره خلیج فارس است که در لیست ژئوپارک‌های یونسکو ثبت جهانی شده است. بنابراین پر از جاذبه‌های زمین‌گردشگری و مکان‌هایی است که چشم هر گردشگری را خیره می‌سازد. گردشگران می‌توانند ساعت‌ها به عکاسی بپردازند.

شهرهای شمالی ایران

شمال ایران به ویژه استان‌های مازندران وگیلان طبیعت بی‌نظیری دارند که با توجه به آب و هوای خوبی که در ایام نوروز دارند یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفرهای مجردی در این ایام به شمار می‌روند. جای جای این منطقه برای ماجراجویی‌های مجردی فوق‌العاده است اما در اینجا به چند نقطه خاص اشاره می‌کنیم. اول سری به استان گیلان می‌زنیم، شهر ماسوله در استان گیلان به خاطر داشتن معماری خاص پلکانی سرتاسر سال بویژه در بهار و پاییز گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. در بازدید از این منطقه امتحان کردن غذاهای محلی را فراموش نکنید.با بلیط هواپیما اصفهان رشت نیز می توانید از اصفهان به رشت سفر کنید.

جنگل ابر شاهرود

استان سمنان با قرار گرفتن در منطقه‌ای نسبتا خشک در کشور این تصور منطقه‌ای کویری را در ذهن تداعی میکند. اما در همین منطقه نسبتا خشک جنگل‌ ابر همانند نگینی سبز با زیبایی منحصربفرد می‌درخشد و هر گردشگری را مسحور خود می‌سازد. همانطور که از نام آن پیداست، این جنگل بر فراز ابرها واقع شده است و با جای دادن منحصربفردترین گونه‌های گیاهی و جانوری بومی این منطقه، از مهم‌ترین جنگل‌های هیرکانی کشور و یکی از مقاصد جذاب طبیعت‌دوستان و ماجراجویان است. بسیاری از کسانی که با کوله‌پشتی سفرهای مجردی را تجربه می‌کنند، نام جنگل ابر را شنیده‌اند یا به آنجا سفر کرده‌اند. بنابراین در برنامه‌ریزی سفرهای مجردی گزینه‌ی بسیار مطلوبی است. از مشهد نیز می توانید با استفاده از بلیط قطار مشهد شاهرود به این شهر سفر کنید.

کردستان و کرمانشاه

غرب ایران زیبایی‌های خیره‌کننده و چشمگیری دارد که طی چند روز می‌توانید با یک برنامه‌ریزی خوب، از آن دیدن کنید. اگر در ایام نوروز قصد سفرهای مجردی به غرب ایران را دارید، پیشنهاد ما این است که سفر خود را از همدان آغاز کنید و پس از دیدن از بکرترین نقاط استان کردستان، ایلام و کرمانشاه به استان لرستان سفر خود را ختم کنید؛ اما در این جا تنها به زیبایی‌های دو استان کردستان و کرمانشاه اشاره می‌کنیم. برای سفر از تهران به این شهر می توانید از بلیط قطار تهران کرمانشاه برای سفر به این شهر استفاده کنید.

موزه آذربایجان

موزه آذربایجان، که در مرکز شهر تبریز و در فاصله‌ای نه چندان دور از مسجد کبود واقع شده است، یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران به شمار می‌رود و به علاقه‌مندان تاریخ و یادگارهای تاریخی پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود به تبریز از این موزه دیدن کنند. این موزه اشیاء دیدنی و قابل توجهی را در خود جای داده است و ساعت ها ارزش دیدن را دارد. این موزه دارای سه سالن بوده و قدمت برخی از قطعات و اشیاء منحصر‌به فرد آن به عصر آهن برمی‌گردند. برای سفر با اتوبوس به شهر تبریز می توانید از بلیط اتوبوس اینترنتی برای سفر به شهر تبریز استفاده کنید.

پارک ائل گلی

در بخش مرکزی شهر تبریز، پارک سرسبز ائل گلی قرار دارد و چشم‌اندازی زیبا از شهر را به نمایش گذاشته است. این پارک برای گذراندن یک آخر هفته آرام همراه خانواده و دوستان مناسب بوده و همچنین می‌توانید در رستوران سنتی که در مرکز پارک واقع شده است طعم لذیذ غذاهای سنتی را با قیمتی مناسب تجربه کنید. با بلیط اتوبوس سیر و سفر می توانید به این شهر سفر کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه سفری ایمن داشته باشید و از مسیر برنامه ریزی که پیش از سفر انجام می‌دهید دور نشوید، در مورد ایستگاه‌ قطار مورد نظر خود تحقیق کنید. نظرات سایر مسافران در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. برای مثال مواردی مانند میزان تاخیر قطار یا امنیت ایستگاه و نکاتی از این قبیل.

برای چمدان‌هایتان قفل بخرید. به ویژه اگر سفر طولانی با قطار دارید، برای داشتن امنیت بیشتر وسایل‌تان، می‌توانید با استفاده از  تسمه‌ یا طناب‌های کوهنوری و همچنین قلاب کارابین کوهنوردی چمدان‌تان را به قفسه‌های محل بار بالای سرتان ببندید. همچنین برای حفظ و نگهداری پول نقد،کارت‌های اعتباری و بلیط خود، استفاده از کیف دستی کمری را پیشنهاد می‌کنیم که به راحتی  دور کمرتان مثل کمربند بسته شده و از شما جدا نمی‌شود. به هیچ وجه پول نقد و بلیط قطار شیراز بندرعباس خود را در داخل کوله پشتی یا کیف پولتان نگذارید.