ورود به بازار بورس برای همه

  • ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
  • 352 بازدید

بازار بورس امسال با رشد 200 درصدی توانست بالاترین بازدهی را در میان بازارهای مالی به خود اختصاص دهد.

خیلی از افراد به دنبال ورود به بورس هستند اما نمیدونن نقطه شروع برای کسب سود در بازار بورس کجاست؟ نحوه دریافت کد بورسی به چه شکل است؟

ما در این مقاله قصد داریم در 5 دقیقه شما رو با بازار بورس آشنا کنیم و در نهایت تصمیم با شماست که دوست دارید در این بازار فعالیت کنید یا خیر؟

به طور خلاصه در بازار بورس همانند هر بازار دیگری یک سمت خریدار وجود دارد و سمت دیگر فروشنده  (عرضه و تقاضا). اما چیزی که شما خرید و فروش میکنید به صورت فیزیکی و قابل لمس نیست.

به بیان دیگر شما سهام شرکتی را خریداری میکنید که در حال تولید یا فروش محصولی است (مثلاً شرکت ایران خودرو، انواع ماشین های سواری و قطعات آن ها را تولید و به فروش میرساند). حال شما با خریدن سهام شرکت ایران خودرو، در سودی که این شرکت از فروش محصولات خود کسب میکند، شریک می شوید.

به این نکته نیز باید توجه داشت که شما مستقیمآ نمیتوانید سهام شرکت ها را از خود شرکت ها خریداری کنید و قانوناً باید این کار را از طریق شرکت های کارگزاری تحت نظارت وزارت اقتصاد انجام دهید.

بیشتر بدانید: مقایسه بین کارگزاری بازار بورس ایران

 

انواع سرمایه گذاری در بورس

روش های سرمایه گذاری در بورس به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم است.

روش مستقیم برای افرادی پیشنهاد میشود که زمان کافی برای انجام معاملات توسط خودشان را دارند. این افراد با دریافت کد بورسی به عنوان اولین قدم برای خرید سهام و پس از کسب اطلاعات و دانش کافی میتوانند به صورت آنلاین اقدام به خرید و فروش سهام نمایند.

اما روش غیر مستقیم به افرادی پیشنهاد میشود که زمان لازم برای انجام معاملات توسط خودشان را ندارند و تمایل دارند در صندوق ها سرمایه گذاری سرمایه گذاری کنند و عملاً معاملات خود را به شرکت های کارگزاری و صندوق ها تحت نظر آنها بسپارند.

این افراد همچنین میتوانند از خدمات سبدگردانی یا مدیریت دارایی که توسط کارگزاری های دارای مجوز انجام میشود اقدام به سرمایه گذاری در بورس نمایند.

هر دو روش قانونی و تحت نظارت سازمان بورس بوده  وپس از احراز هویت شخص سرمایه گذار انجام میشود.

هر سوالی در رابطه با ورود به بازار بورس دارید میتوانید در صفحه زیر مطرح کنید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ آن را برای شما ارسال کنند.

سوال بپرسید: سوالات متداول بورس

آموزش بورس

برای موقیت در بازار بورس همانند هر کسب و کار دیگری باید دانش و تجربه کافی را داشته باشید.

در کنار آموزش بورس باید از اخبار صنایع مختلف مطلع باشید. همچنین اطلاعیه های شرکت ها در رابطه با فروش و صورت ها مالی با خبر باشید و آنها را تحلیل کنید.

به صورت خلاصه آموزش بورس، تحلیل بنیادی سهم (آمار فروش، صورت های مالی و…) به همراه تحلیل تکنیکال نمودار و روند قیمتی سهام هر شرکت در کنار هم به شما این پیام را میدهد که سهام این شرکت ارزنده است یا خیر؟

کلام آخر این که اگر تصمیم دارید در بورس موفق باشید و کسب سود کنید حتماً آموزش ببینید، در دوره های آموزشی شرکت کنید و سعی کنید با ایجاد ارتباطات مناسب و دنبال کردن اخبار شرکت ها سود بیشتری در این بازار کسب کنید.