برای انتخاب یک تالار پذیرایی خوب برای مراسم عروسی باید چه ویژگی‌هایی را مد نظر قرار داد؟ آیا فقط ملاک هایی همچون قیمت تالار و مکان آن می تواند برای انتخاب کافی باشد؟

انتخاب یک تالار پذیرایی خوب تا حدی مهم است که می تواند بر کیفیت مراسم عروسی شما تاثیر مستقیمی بگذارد. اگرچه تعداد بسیار زیادی از تالارهای پذیرایی، خدمات عروسی را ارائه می دهند  اما با توجه به انتظارات شما همه تالارها نمی توانند گزینه مناسبی برای انتخاب باشند. از این رو قصد داریم معیارهای یک تالار پذیرایی خوب را برای شما بازگو کنیم تا قبل از انتخاب هر تالاری بتوانید اطلاعات مورد نیاز را بدست بیاورید.

مکان تالار پذیرایی یا باغ تالار

مهم ترین ویژگی که در هنگام انتخاب تالار پذیرایی باید به آن توجه کنید مکان و آدرس تالار یا باغ تالار محل برگزاری عروسی است. مکان تالار پذیرایی باید به گونه ای باشد که چندان از مرکز شهر دور نباشد و دسترسی به آن برای همه میهمانان و خانواده عروس و داماد راحت باشد. آدرس تالار برای همه به سادگی پیدا شود و مسیر آن شلوغ نبوده و خارج از محدوده ترافیک شهری باشد. هر چقدر میهمانان بتوانند آسان تر به تالار پذیرایی بروند، آنها از مراسم بیشتر لذت برده و زمان زیادی را صرف رفت و برگشت به تالار پذیرایی نخواهند کرد. از طرفی زمان رزرو هر تالار پذیرایی محدود است و باید زمان را حتما به گونه ای برای رفت و برگشت تنظیم کرد، که زمان زیادی برای لذت در تالار باقی بماند.

بنابراین یک تالار یا باغ تالار خوب برای شما، می بایست در یک مکان بسیار نزدیک و در دسترس برای میهمانان شما قرار گرفته و ترافیک و شلوغی مانع از رسیدن میهمانان به آنجا نمی شود.

ابعاد تالار پذیرایی

باید با توجه به تعداد میهمانان خود، تعیین کنید که چه تالار پذیرایی برای شما بهترین گزینه است. اگر تعداد میمهمانان شما کم باشد، انتخاب یک تالار پذیرایی با ابعاد بزرگ نمی تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در اینصورت مراسم عروسی شما خلوت و بسیار کسل کننده بنظر می رسد. بنابراین سعی کنید با توجه به تعداد میهمانان خود تعیین کنید که کدام تالار پذیرایی برای شما مناسب تر است.

ظرفیت تالار پذیرایی

بجز ابعاد تالار پذیرایی ظرفیت تالار هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باید تعیین کنید با توجه به تعداد میهمانانتان یک تالار پذیرایی کوچک با ظرفیت 200 نفر برای شما مناسب تر است یا یک تالار پذیرایی 1000 نفره و بزرگ؟ قطعا یک تالار بزرگ خوب برای شما، تالاریست که متناسب با تعداد میهمانان شما باشد.

نورپردازی سالن

تالارهای پذیرایی باید دارای نورپردازی بسیار مناسب باشند تا شما بتوانید در زمان رقص میهمانان، رقص عروس و داماد، پذیرایی و همینطور زمان فیلمبرداری از مراسم دچار مشگل نشوید. سالنی که بتوان میزبان نور آن را تنظیم کرد. سالن های تاریک گزینه مناسبی برای انتخاب شما نخواهند بود. حتما دستگاههای نورپردازی سالن را از قبل تست نمایید تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.

سالن غذاخوری تالار

سالن غذاخوری تالار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تمیز بودن سالن غذاخوری، داشتن میز و صندلی های تمیز و سالم، ظرفیت سالن غذاخوری از جمله نکاتی است که حتما باید در حین انتخاب سالن به آن توجه نمایید. یک تالار پذیرایی خوب، سالن غذاخوری تمیز با دکوراسیون بسیار زیبا، گل آرایی میزها، رومیزیهای بسیار زیبا، میز و صندلی های جدا از هم و راحت برای نشستن میهمانان است.

دکوراسیون تالار

فضای داخلی تالار باید دارای یک دکوراسیون عالی و مرتب باشد تا هم برای برگزاری مراسم و در حین فیلم‌برداری منظم و زیبا بنظر برسد و هم میهمانان از بودن در تالار احساس خوبی داشته باشند. نظم و چیشن میز و صندلی ها، طراحی و دکور محل نشیمن عروس و داماد، طراحی سفره عقد و همه این موارد بر احساس میهمانان از بودن در تالار تاثیر دارند. بنابراین یک تالار پذیرایی خوب دارای دکوراسیون منظم و مهمان پسند است که حس خوبی را منتقل می نماید.

تهویه مناسب تالار

یکی از مهم ترین نکات یک تالار پذیرایی داشتن تهویه مناسب است. تهویه مناسب کمک می کند که هوای داخل تالار همواره تمیز و خوب بماند. در هنگام مراسم جمعیت بسیار زیادی در داخل تالار رفت و آمد می کنند و بوی اسفند، بوی غذا و بوی ادکلن میهمانان کل فضا را پر خواهد کرد. اگر تالار پذیرایی مورد نظر تهویه مناسبی نداشته باشد، کل میهمانان اذیت خواهند شد. برخی از میهمانان شما ممکن است مریض باشند و یا ناراحتی تنفسی آنها را اذیت نماید، از این رو تهویه مناسب تالار بسیار مهم است. بنابراین یک تالار پذیرایی خوب دارای یک تهویه بسیار مناسب و مطبوع است.

سیستم گرمایشی و سرمایشی تالار یا باغ تالار

داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب به شما کمک می کند که بتوانید در فصول بسیار سرد سال و یا فصول بسیار گرم سال مراسم خوبی داشته باشید. اگر در جنوب کشور زندگی می کنید قطعا گرما هوا می تواند آزار دهنده باشد. بنابراین باید تالار پذیرایی شما از یک سیستم خنک کننده و سرمایشی عالی مانند کولر برخوردار باشد. در شهرهای بسیار سرد غرب کشور خصوصا در فصل زمستان اگر بخاری و شوفاژهای تالار پذیرایی کیفیت خوبی نداشته باشند، میهمانان در مراسم واقعا آزار خواهند دید.

در هر صورت بخاطر داشته باشید میهمانان مراسم عروسی معمولا با کت و پالتو و یا با لباس نازک منزل وارد تالار پذیرایی نمی شوند بنابراین داشتن سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب برای برقراری دمای متعادل در تالار بسیار ضروری هستند. یک تالار پذیرایی خوب تالاری است که سیستم های گرمایشی و سرمایشی بسیار مناسبی دارد و در تمام فصول سال از یک دمای مناسب برخوردار می باشد.

اگر مراسم عروسی یا در یک باغ تالار هست حتما با دقت بررسی کنید که فضای سرپوشیده برای اسکان مهمانان داشته باشد و تجهیزات مناسب نیز برای این منظور در دسترس باشد. در همین رابطه باغ تالارهای شرق تهران را ببینید.

امکانات و خدمات تالار

امکانات و خدمات تالار شامل سفره عقد زیبا، نورپردازی ویژه، فرش قرمز عروس و داماد، امکانات گل ریزان عروس و داماد، استریو بسیار مناسب با لوازم پخش موسیقی خوب که گوش میهمانان را اذیت ننماید، گل آرایی تالار پذیرایی، سرویس بهداشتی مناسب، تاکسی سرویس ویژه برای میهمانان، آسانسور، خدمات عابر بانک و پاکت هدیه، فروشگاه می باشد که همگی بر کیفیت تالار پذیرایی تاثیر می گذارد.

تمیزی و نظافت تالار

اگر تالار پذیرایی کثیف باشد، هیچ چیز سرجای خود نخواهد بود. تمام ویژگیهای یک تالار پذیرایی خوب را می توان در تمیزی و نظافت بخش های مختلف آن خلاصه کرد. تمیزی سالن غذاخوری، تمیز محل نشیمن میهمانان، میز و صندلی ها، سرویس های بهداشتی، اتاق پرو میهمانان همگی از مهم ترین ملاک های یک تالار پذیرایی خوب هستند.

کیفیت غذا و پذیرای تالار

در یک تالار پذیرایی داشتن غذا با کیفیت و پذیرایی خوب برای میهمانان اولویت دارد. برخی از میهمانان ممکن است از راه دور آمده باشند و یا افراد کم سن و سال یا مسن را به همراه داشته باشند. برای این افراد یک پذیرایی خوب و غذا مناسب اولویت محسوب می شود. بنابراین حتما کیفیت غذا تالار را تست نمایید و از عالی بودن آن اطمینان حاصل نمایید. هر چه پذیرایی یک تالار مرتب تر و بهتر باشد، قطعا آن تالار بهتر است.

سفره عقد عروس و داماد و گل آرایی سالن

زیبایی و تزئینی سفره عقد عروس و داماد هم از مهم ترین ویژگیهای یک تالار پذیرایی خوب است. تنوع سفره عقد به تالارها این فرصت را می دهد که با ارائه بهترین و زیباترین سفره عقد برای عروس و داماد، کیفیت خدمات خود را بالا ببرند. گل آرایی هم جزو کارهایی است که هم دکوراسیون تالار را زیباتر می کند و هم به شما این امکان را می دهد که از یک فضای زیباتر برای فیلمبردای و عکاسی بهره مند شوید. گل ها احساس بسیار زیبایی را به میهمانان شما خواهند داد. بنابراین داشتن گل آرایی خوب یکی از امتیازات تالار محسوب می شود.

پارکینگ تالار

داشتن پارکینگ اختصاصی با ظرفیت بالا یکی دیگر از امتیازات تالار های پذیرایی خوب است. پارکینگ باعث می شود که میهمانان شما بدون هیچ دغدغه ای برای جای پارک و امنیت ماشین های خود به مراسم شما بیایند. بنابراین هر چه پارکینگ تالار پذیرایی ظرفیت بهتری داشته باشد و محل پارک خوبی را در اختیار میهمانان بگذارد که به سادگی می توان از آن بهره مند شد، آن تالار تالار بهتری خواهد بود.

سرویس بهداشتی و روشویی مناسب

داشتن سرویس بهداشتی تمیز ویژه برادران و خواهران از جمله امتیازاتی است که تالارهای پذیرایی خوب دارند. نظافت سرویس ها، خدمات خوب، داشتن مایع دستشویی و روشویی منظم، تعداد سرویس ها که همه میهمانان بتوانند به سادگی دسترسی داشته باشند، توالت فرنگی  از جمله امتیازات تالار پذیرایی خوب است.

اتاق پرو و استراحت برای میهمانان

یکی دیگر از امتیازات یک تالار پذیرایی خوب داشتن اتاق پرو و اتاق استراحت برای میهمانان است. در اتاق پرو میهمانان می توانند اگر لازم باشد لباس های خود را تعویض نمایند و در اتاق استراحت کودکان و افراد مسن می توانند به سادگی استراحت نمایند.

منبع: سایت تالار کده / www.talarkadeh.com