یکی از فضاهای مجازی که این روزها هم به ابزاری برای سرگرمی تبدیل شده است و هم به مکانی برای کسب و کار، اینستاگرام است. شما در هرز زمینه ای که تخصصی داشته باشید یا در حیطه خاصی که دانش مربوط به آن کار را دارید و یا حتی یک خانم خانه دار باشید که کیک هایی خوشمزه درست می کند، می توانید یک پیج اینستاگرام طراحی کنید و با ارائه هنر و تخصص خود، به کسب درآمد مشغول شوید.

حتی می توانید در کنار پیج اینستاگرامی خود، یک وب سایت هم طراحی نموده و از هر دو کسب درآمد نمایید.

اینکه شما یک پیج در فضاهای مجازی دارید و یا در یک وب سایت به فعالیت مشغول هستید، هیچ تفاوتی ندارد. در هر دو حال شما برای دیده شدن و متمایز بودن نیاز به تولید محتوا دارید.

تولید محتوایی که خاص و منحصر به فرد باشد و بتواند مخاطب را با خود همراه سازد، قطعاً می تواند نقش بسیار موثری را در پیشرفت شما داشته باشد و شما را از رقبا متمایز نموده و به پیش براند.

اما آشنایی با ناب ترین ایده های تولید محتوا سبب می شود تا شما یک قدم بزرگ به سمت جلو بردارید. اگر در زمینه کودک و نوجوان فعالیت دارید و برای این گروه سنی، می خواهید مطلب تهیه نمایید، پیشنهاد می کنم که تا انتهای این متن همراه ما باشید.

جهت توليد محتوا براي کودکان، جامعه خود را بشناسید!

باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و درک کنید که آن‌ها چه چیزی می‌خواهند. به جامعه کودکان که می‌خواهید برسید، چند ساله هستند؟ چرا سعی می‌کنید به آن‌ها برسید؟ آن‌ها چه چیزی را تماشا می‌کنند؟ چه بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند؟ آیا آن‌ها دوست دارند که تکنولوژی VR را امتحان کنند؟ آیا اخبار روز سیاسی برای کودکان، اهمیت دارد؟
جهت توليد محتوا براي کودکان، با آن‌ها صحبت کنید و بدانید که آن‌ها چه می‌خواهند. بعضی اوقات آن‌ها نمی‌دانند چه می‌خواهند و از این جهت، باید اقدام به دریافت مشاوره از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ کرد تا به درستی، مخاطب خود را شناسایی کنید.

تعریف کردن مخاطب برای کسب و کار

مخاطبان خود را تعریف کنید و شرایط آن‌ها را در هر زمان به خاطر بسپارید. باید به‌گونه‌ای اقدام به توليد محتوا براي کودکان کنید که شما را به عنوان یک رهبر آموزشی / محتوا، بشناسند.

تولید محتوا براي کودکان می‌تواند بسیار متفاوت از مفاهیم اولیه باشد، اما اگر مخاطبان، نیازهای شما را در خط مقدم تفکر خود نگه دارند، می‌توانید به خوبی بازدید کسب کنید.
کودکان 5 تا 12 ساله، یک گروه سنی گسترده برای هدف‌گیری است. سعی کنید با توليد محتوا براي کودکان، آنان را به خوبی شناسایی کنید تا جذب سایت شوند.
برای مثال، برای برنامه‌های تلویزیونی یا توليد محتوا براي کودکان به صورت تصویری، اکثر هدف مخاطبین شما، سن 3 الی 9 سال را دارند.

توليد محتوا براي کودکان با طراحی مناسب

شکل و احساس یک تصویر، باید حداقل 2 سال از سن مخاطب مورد نظر بزرگ‌تر باشد. بچه‌ها چیزی را احساس نمی‌کنند که کودکانه باشد یا برای بچه‌های کوچک‌تر از آن‌ها ایجاد شده باشد. به هنگام توليد محتوا براي کودکان، اجازه دهید تا یک کودک فکر کند که بزرگ شده است و می‌تواند بزرگ‌تر از سن خود را درک کند.

استفاده از علائم نگارشی برای کودکان

به هنگام توليد محتوا براي کودکان (Content production for children) بیش از حد قرار دادن علائم نگارشی، می‌تواند آن‌ها را سردرگم کند و یا اگر بخواهید در یک مقاله، بیش از حد از نقطه “.” استفاده کنید، ممکن است یک کودک، درک درستی از آن مطلب پیدا نکند.
به هنگام توليد محتوا براي کودکان، باید مقاله / تصویر / پادکست را به‌گونه‌ای ایجاد کنید، علاوه بر اینکه کودک بتواند به راحتی آن را درک کند، والدین و یا مربی آموزشی آن‌ها نیز، موضوع را خیلی ساده برای یک کودک، بیان کند.

قبل از توليد محتوا براي کودکان، خودت را بشناس!

برند خود را بشناسید. ارزش‌های نهادی شما چیست؟ این برای خروجی شما چه معنی دارد؟
موقعیت‌یابی دقیق، شما را راهنمایی می‌کند که چه نوع محتوایی برای شما منطقی است و در نظر داشتن این موضوع به شما کمک می‌کند ایده خود را در صورت نیاز، اجرا کنید.
همان‌طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، قبل از اینکه اقدام به توليد محتوا براي کودکان کنید، باید در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبین شما در چه رنج سنی هستند و قرار است تا به چه صورت، مطالب شما را دنبال کنند.
توليد محتوا براي کودکان صرفا به متن ختم نمی‌شود و شما می‌توانید با خدمات رایا مارکتینگ، اقدام به تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، تولید محتوا صوتی، اینفوگرافیک و… کنید.

مخاطب از شما چه می‌خواهد؟

درک کنید که شما و مخاطبین‌تان چه می‌خواهید.
چیزهای واقعی که ممکن است بشنوید، این است که بچه‌های کوچک، به بازی کردن علاقه‌مند هستند و دوست دارند تا همیشه سرگرمی در دست داشته باشند.

رفتار دوستانه با کودک به هنگام توليد محتوا براي کودکان

کودک، دوست شما است. به هنگامی که یک کودک از سایت شما بازدید می‌کند، در واقع قصد دارد تا برای مدتی در سایت شما وقت بگذارد و از این جهت، سرگرم شود. توليد محتوا براي کودکان باید به‌گونه‌ای باشد که کودکان را در سایت شما سرگرم نگه دارد و همچنین جهت کسب درآمد شما، باعث شود تا تعامل کودکان و خانواده ها، با سایت شما بیشتر شود.
اگر بخواهید که صرفا یک محتوای کودکانه بدون هیچ‌گونه خلاقیتی، در سایت خود به کار گیرید، مطمئنا درآمدی نخواهید داشت و از این جهت، اتلاف وقت به حساب می‌آید.

ایده های محتوایی برای وبسایت کودکان

وبسایتی که مخصوص فعالیت کودکان باشد، نیازمند محتوای غنی است. دقیقا مخاطب شما والدینی هستند که برای خواندن مطالب مفید به سایتتان مراجعه می‌کنند. پس شما باید بهترین نوع محتوا را به آن‌ها تحویل دهید که واقعا آموزنده بوده و چیزی را منتقل کند. به این منظور ایده‌های نابی را باید داشته باشید. تولید محتوا برای سایت کودکان کار سختی نیست اما باید همه چیز را درمورد آن بدانید. ما در اینجا به چند ایده عالی در این حوزه می‌پردازیم.

۱- رفتار مادر با جنین خود در دوران بارداری

۲- مشکلات طبیعی که در دوران بارداری با آن مواجه می‌شوید

۳- باید و نبایدهای غذایی در دوران بارداری

۴- نوشتن یک راهنمای کامل و مرحله‌ ای

این کار کمی زمانبر است که از نوع بهترین محتواها به شمار می‌رود. آموزش یا راهنمای گام به گام. به عنوان مثال مراحل رشد جنین تا تولد آن را کاملا شرح داده و تمامی موارد لازم در این مسیر را بگویید. یا مراحل رشد نوزاد از لحظه تولد تا ۶ سالگی…

۵- چیدمان اتاق کودک

۶- لباس‌ های مناسب برای هر رده سنی

۷- با کودکان در هر سنی چگونه رفتار کنیم؟

۸- کتاب‌ های مخصوص هر سن را معرفی کنید

۹- گفتار درمانی چیست و به درد چه کسانی می‌ خورد؟

۱۰- بهترین سرگرمی های کودکان

۱۱- راهکارهای رفتار با کودک برای مادران شاغل

۱۲- چه زمانی به کودکان خود هدیه بدهید

۱۳- تنبیه کودکان باید چگونه باشد؟

۱۴- ماساژ دادن نوزاد

۱۵- درباره روش تربیت افراد موفق بنویسید