تولید محتوا یکی از مهمترین قسمت های هر پیج و سایت است. شما اگر وب سایت و یا پیج فروشگاهی داشته باشد حتما تعداد زیادی رقبا پیرامون خود را مشاهده نموده اید. هر یک از فعالان در حوزه ای می تواند بر اساس تولید محتوای خوب و کاربر پسند، از سایرین پیشی بگیرد و پیشتاز و پردرآمد باشد.

بنابراین اهمیت تولید محتوا را نباید دسته کم گرفت. شما اگر پیج یا سایت فروش شال و روسری داشته باشید، به همان اندازه محتوا برایتان اهمیت دارد که برای یک پیج و سایت طلافروشی اهمیت دارد.

درگذشته افراد برای خرید مبلمان منزل تمایل داشتند به صورت حضوری مراجعه نموده و پس از رویت محصول اقراد به خرید نمایند. اما اکنون کسب و کارها و خرید های آنلاین تا اندازه ای گسترش یافته است که خرید مبلمان به صورت اینترنتی هم امری عادی و بدیهی شده است.

البته ناگفته نماند که این امر فواید بیشماری هم دارد، از جمله اینکه شما می توانید از بهترین و مجهازترین فروشگاههای مبل در هر جای ایران که هستند خرید نمایید و انتخاب شما تنها محدود به مبل فروشی های سطح شهر خودتان نخواهد بود

پیج ها و سایت های مبل فروشی هم لازم است تا به تولید محتوای خود توجه ویژه ای داشته باشند. در این بین ایده هایی جدید و جذاب برای تولید محتوا وجود دارد که شما با به کارگیری آنها می توانید مخاطبان خود را افزایش دهید و در نتیجه فروش خود را بیشتر نمایید.

اگر علاقه مند به آشنایی با ایده های جدید برای پیج و سایت مبلمان خود هستید، اول باید بدانید که چرا صتایع مبلمان به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چرا تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

رقابت در زمینه‌ی فروش مبلمان میان تولیدکنندگان داخلی – و از طرفی فشار ناشی از واردات این محصولات – در بازار بسیار زیاد است. از طرفی تولید – حتی اگر بسیار باکیفیت باشد و با قیمت مناسب ارائه شود – بدون داشتن بازار مصرف و دیده شدن توسط مشتریان بالقوه، نمی‌تواند منجر به فروش بالا شود. برای حل این مشکلات در زمینه‌ی فروش – و جلب نظر خریداران احتمالی – بهترین کار، «استفاده از تمام پتانسیل موجود برای بازاریابی» است. دیجیتال مارکتینگ برای صنایع تولید مبلمان این امکان را در اختیار شما می‌گذارد؛ چراکه با استفاده از استراتژی‌های متنوع، محصول شما را در معرض دید تمام اقشار جامعه قرار می‌دهد. شایان ذکر است که انعطاف‌پذیریِ روش‌های بازاریابی آنلاین، باعث شده که میزان وقت و هزینه‌ی صرف شده در این راه به‌صورت قابل اندازی گیری و دارای بازده بالا باشد. در این راستا تلاش برای یادگیری و افزایش دانش در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای شما – به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار در صنعت تولید مبلمان – اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال در صنعت تولید مبلمان

اجرای درست و اصولی دیجیتال مارکتینگ برای صنایع تولید مبلمان و دکوراسیون داخلی، نیازمند فراهم کردن زمینه‌ی این کار است. شما باید پیش از شروع بازاریابی آنلاین ضمن مشخص کردن مسیر، اهداف خود را مشخص کنید و آن‌ها را به‌صورت یک استراتژی جامع درآورید. در این راستا، مقدمات موردنیاز کار را در قالب اجرای 6 قدم به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید قدم‌به‌قدم جلو بروید و با سعی و خطا، مشکلات احتمالی را برطرف کنید. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناخت مخاطبان هدف
  3. تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین یک برنامه استراتژیک بر اساس انتظارات خود
  6. طراحی تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش انواع مبلمان

در ادامه هر یک از پیش‌نیازهای فوق را تشریح می‌کنیم تا به درک عمیق‌تری از قضیه برسید.

هویت برند خود را تعریف کنید.

برند (Brand) برای هر محصول، به‌عنوان مجموعه‌ای از ارتباطات حسی و عملکردی شناخته می‌شود که دارای نشان یا لوگو تجاری خاص است؛ به این معنا که برای مشتری کیفیت خاصی از محصول موردنظرش را یادآوری می‌کند. از طرفی برای تولیدکننده محصول نیز مسئولیت ایجاد می‌نماید. برخی به اشتباه برند سازی را در تعریف یک نام و نشان تجاری خلاصه می‌کنند؛ این در حالی است که هویت برند باید تداعی‌کننده کیفیت و خدمات پس از فروش باشد و با شنیدن نام آن در ذهن خریداران، اعتماد و اطمینان ایجاد شود. شایان ذکر است قدمی اساسی برای شروع دیجیتال مارکتینگ، در زمینه‌ی فروش مبلمان، ایجاد یک برند قوی و اعتبار بخشیدن به آن است. به‌این‌ترتیب شما پایه‌های یک نشان تجاری قوی را می‌سازید که در فضای مجازی معرف شما باشد و ذهن مشتریان بالقوه را به خود جذب کند. همچنین گفتنی است که با ثبت برند، شما اجازه نمی‌دهید دیگران به پشتوانه‌ی کیفیت تولید شما، مشتریانتان را از آنِ خود کنند.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

شناخت مشتریان بالقوه بسیار مهم است. با شناخت اینکه چه افرادی مشتریان احتمالی محصولات شما هستند، می‌توانید از تبلیغات آنلاین به‌صورت هدفمند و با بازدهی بالا استفاده کنید. مثلاً یکی از محصولات صنعت مبلمان – که این روزها مشتریان خاص خود را دارد – مبل و صندلی‌های گیمینگ است. قطعاً همان‌قدر که تبلیغ این نوع محصول در سایت‌های دانلودِ بازی و پیج استریمرها یا پیج‌های نمایش بازی‌های آنلاین، موفقیت به دنبال دارد، تبلیغ مبلمان خانه یا میز ناهارخوری نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت. از طرفی، شما باید با توجه به نوع محصولاتی که عرضه می‌کنید مشخص کنید چه افرادی ممکن است به خرید از شما تمایل نشان دهند (مدیران ادارات، افراد صاحب‌خانه، صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها و…) از طرفی کیفیت و قیمت اجناسی که به فروش می‌رسانید در تعیین استراتژی بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی که به آن‌ها نیاز دارید، تعیین‌کننده هستند.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

اگر تابه‌حال در زمینه‌ی تبلیغات و بازاریابی آنلاین فعالیت نداشته‌اید، قطعاً ابتدا نیاز دارید با ملزومات، روش‌ها و چگونگی اجرای شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ برای صنایع مبلمان آشنا شوید. در این راستا مطالعه مقالاتی مانند آنچه در حال حاضر می‌خوانید به شما کمک می‌کند با فضای موجود آشنا شوید؛ در ادامه نیاز به کسب دانش بیشتر از طریق گذراندن دوره‌های آموزش بازاریابی آنلاین دارید. درعین‌حال می‌توانید صرفاً به دانستن همین اطلاعات کلی از کار دیجیتال مارکتینگ اکتفا کرده و با استفاده از تیم‌های تبلیغاتیِ متخصص، فروش محصولات خود را از طریق اینترنت و فضای مجازی افزایش دهید و به‌عنوان کارفرما بر شیوه‌ها و نتایج کار نظارت کنید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

هیچ‌وقت از بررسی شیوه‌های مورد استفاده در بازاریابی توسط رقیبان خود غافل نشوید. بررسی و تجزیه‌وتحلیل شیوه‌های موفق که توسط دیگران اجرا می‌شود، می‌تواند کیفیت و بازدهی بازاریابی آنلاینِ شما را افزایش دهد. شایان ذکر است کپی‌برداری محض از رقبا می‌تواند تأثیر منفی بر ذهن مخاطبان بگذارد؛ پس سعی کنید همیشه خلاقیت را چاشنی کار خود قرار دهید.

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

بازاریابی آنلاین در دسته‌ی فعالیت‌های بلندمدت قرار می‌گیرد و نتایج حاصل از آن، به‌تدریج افزایش می‌یابد. بنابراین، شما باید هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت کنید تا موفقیت موردنظرتان را به دست آورید. در این راستا، توصیه می‌شود که ابتدا امکانات خود را بشناسید، زمان و هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید را تعیین نمایید و با توجه به این‌ها – بر اساس یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده – کار را پیش ببرید. در هر مرحله نتایج را با آنچه انتظار داشتید مقایسه کنید؛ تا نقاط قوت و ضعف کار مشخص شود.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را در زمینه فروش مبلمان و دکوراسیون طراحی کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در واقع برنامه‌ای است برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده‌ی یک بیزینس با استفاده از تمام ابزارها و روش‌های موجود مانند: اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، نیروی انسانی ماهر. برای اینکه شما هم  در زمینه‌ی بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین برای صنایع تولید مبلمان موفق باشید سعی کنید در چند گام به یک استراتژی منسجم و موفق برسید:

  • گام اول: مخاطبان تبلیغات (خریداران احتمالی) را مشخص کنید.
  • گام دوم: اهداف خود را به‌صورت منطقی – با توجه به وضعیت و پتانسیل کسب‌وکارتان – تعیین نمایید.
  • گام سوم: روش‌های در دسترس برای بازاریابی را تعیین کنید.
  • گام چهارم: برای اجرای هر روش، برنامه‌ریزیِ مجزا و دقیق داشته باشید.
  • گام پنجم: تمام روش‌های مناسب را به‌صورت موازی و با تمام توان به کار بگیرید.

شایان ذکر است منظور از روش‌های در دسترس برای بازاریابی (گام سوم) آن دسته از کانال‌هایی است که می‌توانید برای تبلیغ و بازاریابی محصولات خود به کار بگیرید. در ادامه لیستی از این روش‌ها را برای شما فراهم کرده‌ایم:

  1. راه اندازی یک وب‌سایت و بازاریابی محتوایی در آن
  2. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  3. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  4. راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  5. استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  6. استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  7. تبلیغات ایمیلی
  8. تبلیغات پیامکی