شما در تبلیغات فرصت کمی دارید تا مخاطب را به سمت خود جذب کنید و آن را تبدیل به یک مشتری کنید. در تبلیغات بیلبوردی این عدد به 3 ثانیه و در تبلیغات متنی این رقم به 15 ثانیه می رسد.

به عبارتی دیگر، شما در تبلیغاتی که صرفا معرف کار شماست سه ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را جذب کنید و آن را به یک مشتری تبدیل کنید و در تبلیغاتی که حاوی متن و معرفی جامع تری است، این زمان به 15 ثانیه می رسد.

علت این موضوع هم کشش و همراهی مخاطب است. در واقع یک آستانه زمانی لازم است تا بیننده ی تبلیغ شما تحلیل کند که آیا کسب و کار شما برایش کاربردی است یا خیر؟ اصلاً علاقه دارد که معرفی شما را دنبال کند یا خیر.

با این اوصاف شما باید تلاش کنید تا در این مدت زمان کم یک حرکت جنجالی انجام دهید. برای مثال در تبلیغات بیلبوردی از بازی با کلمات،  سایز کلمات و استفاده از رنگ های جذاب و … استفاده می شود. اما در تبلیغات متنی چه باید کرد؟

نکات میلیون دلاری برای نوشتن تبلیغ جذب کننده در گوگل ادز

امروز به طور اختصاصی می خواهیم نکاتی را بیان کنیم که تبلیغاتی متنی موفق تری را در گوگل ادز (google ads) برای شما رقم می زند. می خواهیم ببینیم که چه کارهایی سبب می شود تا تبلیغات ما در گوگل ادز بیشتر دیده شود و کلیک مخاطب را از آن خود کند.

گام اول: عنوان شگفت انگیز!

انتخاب یک عنوان شگفت انگیز و جنجالی در موفق شدن تبلیغ شما برای دریافت کلیک کاربران بسیار موثر است. شما می توانید با یک عنوان دو پهلو، یا به کارگیری کلمات عجیب و غریب، یک سرتیتر مناسب برای تبلیغ خود انتخاب کنید. توجه کنید که انتخاب تیتر شما نباید خیلی دور و بی ربط به متن شما باشد. تنها مهم این است که عنوان شما متفاوت تر از سایر عنوان ها برگزیده شود و در آن، ایده و خلاقیت نو وجود داشته باشد.

گام دوم: خلاصه ای مثل پنیر پیتزا

تلاش کنید خلاصه ای از کسب و کار یا مفهوم تبلیغتان بنوسید که همانند پنیر پیتزا مخاطب را برای دنبال کردن محتوای شما کش بیاورد. تلاش کنید از نوشتن متن های عامیانه و ساده بپرهیزید. کمی بازی با کلمات و جملات می تواند تاثیر کار شما را چندین برابر کند.

گام سوم: مخاطب شما چه انتظاری دارد؟

تلاش کنید پیش بینی کنید که مخاطب شما چه نیازی دارد؟ به دنبال چه محتوا یا محصول خاصی می گردد؟ تلاش کنید همان چیزی که در ذهن مخاطب شما است را فراهم کنید. اینکار میزان اعتماد شما را در برابر مخاطب افزایش می دهد و خیال مخاطب را راحت می کند. همین موضوع از مخاطب شما مشتری می سازد.

گام چهارم: کلمات کلیدی را در متن بکار ببرید.

تلاش کنید تا کلمات کلیدی و اساسی خود را در متن بگنجانید. ببینید که دقیقا کدام کلمات باید چگالی بیشتری در متن شما داشته باشند و برای شما از ارزش بیشتری برخوردار هستند. البته در این موضوع زیاده روی نکنید!

کلام آخر

امیدواریم که در این مطلب، با برخی از نکات طلایی در نوشتن یک تبلیغ گوگل ادز موفق آشنا شده باشید و هنگام درج آگهی در گوگل ادز، به این نکات توجه نمایید. در سایر مطالب سایت بیست اسکین ما را دنبال کنید تا نکات و مفاهیم بیشتری از دنیای سئو و بهینه سازی سایت آشنا شوید. شما چه نکته ی دیگری را به عنوان یک نکته ی میلیون دلاری برای درج آگهی در گوگل ادز پیشنهاد می کنید؟