تولید محتوا برای پیج کراتین مو

  • ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
  • 2352 بازدید

زیبایی یکی از مهمترین مواردی است که همه افراد، فارغ از سن و سال، به دنبال ان هستند. خوشبختانه زیبایی موارد بسیار متعددی دارد و برای هر فردی متناسب با نیاز او تعریف می شود.

یکی از مهمترین مواردی که در زیبایی افراد تاثیر گذار است، مو است. بسیاری از افراد موهای وز و فر دارند و به دنبال راهی هستند تا موهای خود را صاف و لخت نمایند. در این شرایط زیبایی مو با روش های متعددی مانند کراتین، آبرسانی مو، احیا و ترمیم، به خدمت افراد در می آید.

بله درست متوجه شده اید، امروز تصمیم داریم در رابطه با کراتین مو و تولید محتوا در این حوزه صحبت نماییم.

تولید محتوای خوب و هدفمند یکی از مهمترین مواردی است که می تواند به موفقیت کسب و کارها کمک نماید. شما در هر حیطه ای که مشغول فعالیت هستید، نیاز دارید تا جامعه هدف خود را شناسایی کنید و متناسب با نیاز و خواسته آنها، تولید محتوا کنید. بدین ترتیب شما می تواند در کسب و کار خود دیده شوید و افراد بسیاری را به سمت خود جلب نمده و از آنها مشتریان وفادار بسیازید.

اما چه ایده هایی برای تولید محتوا در حوزه کراتین و زیبایی مو وجود دارد؟ آیا اهمیت تولید محتوا در این حوزه به اندازه سایر حوزه های زیبایی هست؟

اما به راستی کراتین مو چیست و چه مزایایی دارد؟

کراتین مو چیست؟

کراتین نوعی پروتئین محافظ است که مو، پوست و ناخن‌های شما از آن تشکیل می‌شوند. کراتین از پر، شاخ و پشم حیوانات مختلف تهیه شده و به عنوان ماده‌ای در لوازم آرایشی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که کراتین عنصر ساختاری موهای شما است، مکمل‌ها، محصولات و روش‌های درمانی کراتین می‌توانند به تقویت موهای شما کمک کرده و باعث زیبایی موهای شما شوند.

استفاده از کراتین بر روی موها باعث نرم و خوش حالت شدن موها می‌شود. تاثیر کراتین بر روی مو به سالم بودن موهای شما، ضخامت طبیعی موها و نوع درمان کراتینه بستگی دارد. لایه‌های سلول‌ها که کوتیکول مو نامیده می‌شوند، از نظر تئوری کراتین را جذب می‌کنند و در نتیجه موهای شما پر و براق به نظر می‌رسند. استفاده از کراتین بر روی موها باعث می‌شود تا برای مدت زمانی حدود یک ماه موها کاملا صاف و براق به نظر برسند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از مواد کراتینه مو صاف و براق شدن موها می‌باشد. صاف شدن موها باعث می‌شود موها به راحتی شانه شده و دارای گره‌ها و شکستگی‌ها نباشند. کراتین‌ها از مواد مختلفی تهیه و دارای فرمول‌های مختلفی هستند. هدف نهایی آن‌ها کمک به سلامت و زیبایی موهای شماست. همچنین میزان حجم مو و موخوره‌ها را به طور کامل کنترل می‌کند.

ایده های تولید محتوای کراتین مو

اشتراک‌گذاری نمونه کارها

مهم‌ترین ابزار شما در تولید محتوا استفاده از نمونه کارهای خودتان است. از تمام کارهای کراتین خود، عکس‌های باکیفیت تهیه کنید و آن‌ها را پست نمایید.

همچنین می‌توانید از مراحل کار خود و نتیجه آن روی یکی از مشتری‌ها عکس و ویدئو تهیه کرده و آن را به صورت تایم‌ لپس (time lapse) در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری نظر مشتری‌ها

یکی از روش‌های تأثیرگذار برای تبلیغات، نظر مثبت افراد خارج از مجموعه شماست. بنابراین از مشتری‌های خود بخواهید، در قالب یک استوری نتیجه کار را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و شما را نیز تگ کنند. به این ترتیب شما فالوورها و مشتری‌های جدیدی جذب می‌کنید.

پست‌های آموزشی

یکی دیگر از مواردی که در تولید محتوا سالن زیبایی اهمیت دارد، بارگذاری پست‌های آموزشی و کاربردی است. شما باید در ابتدا با استفاده از چنین پست‌هایی فالوورهای خود را زیاد کنید تا پس از آن با استفاده از پست‌های نمونه کار بتوانید از میان آن‌ها مشتری‌های جدیدی جذب نمایید. به این ترتیب حتماً از پست‌های ترکیبی، فیلم و عکس برای آموزش موارد مربوط به کراتین مو، شامپوها و انواع ماسک موها و …  استفاده کنید.

ستفاده از لایو و ریلز

امکاناتی که اینستاگرام در اختیار شما می‌گذارد، بسیار کاربردی است و استفاده از آن‌ها نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما را افزایش می‌دهد.

یکی از این امکانات، لایو اینستاگرام است که با کمک آن می‌توانید بستری فراهم نمایید تا هزاران نفر به صورت زنده کار شما را ببینند.

حتی می‌توانید با انجام قرعه‌کشی از بین حاضران در لایو، درصدی تخفیف برای یک جلسه کراتین یا احیا در نظر بگیرید تا به این ترتیب فالوورها را تشویق به مشارکت کنید.

ریلز یکی دیگر از امکانات اینستاگرام است که در تولید محتوا سالن زیبایی کمک می‌کند. از آنجا که ریلز اینستاگرام ویدیوهایی کوتاه مانند تیک‌تاک هستند، برای تولید محتوا برای پیجزیبایی بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید از نمونه کارهای خود ریلزهایی جذاب تهیه نمایید و به اشتراک بگذارید.

جلب اطمینان در تولید محتوا سالن زیبایی

کراتین مو و  کلا خدمات زیبایی از کارهایی است که مواد اولیه در آن نقش مهمی دارد. بنابراین می‌توانید هر بار که خرید جدیدی انجام می‌دهید، پستی منتشر کنید که در آن مواد جدید کار را معرفی کرده باشید. به این ترتیب علاوه‌ بر تولید محتوا برای پیج آرایشگاه، اطمینان مشتری‌های خود را برای بهداشتی بودن و کیفیت کار خود جلب کرده‌اید.

ضبط پشت صحنه

شما می توانید با نشان دادن پشت صحنه کار خود اعتماد مشتری را بیشتر جلب کنید. خیلی از فالوورهای شما دوست دارند بدانند شما که هستید و به طور کلی چه افرادی و با چه چهره‌هایی پشت صحنه کارها و پست‌ها هستند.

بنابراین در تولید محتوا برای پیج سالن زیبایی و کراتین مو توجه داشته باشید که صفحۀ شما فقط پر از عکس‌های مربوط به مو نباشد. اتفاقاتی که در پشت صحنه کار شما می‌افتند ممکن است برای شما جذاب نباشد ولی برای مخاطبان شما بسیار جذاب بوده و اعتماد آن‌ها را جلب می‌کند.

ایده پردازی، برنامه ریزی و تولید محتوا

اگر مراحل قبلی را به خوبی انجام داده باشید، با بررسی رقبا، مخاطبان، منابع محتوایی و البته با تمرین تکنیک های خلاقیت، ایده های خلاقانه زیادی برای تولید محتوا درباره زیبایی مو خواهید یافت. این ایده ها را سازماندهی کنید، برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید و کار خود را شروع کنید.

 

ارزیابی عملکرد بازاریابی محتوایی

هر چقدر هم که تمام کارهای خود را با دقت و به درستی انجام داده باشید، حتماً با بازبینی و ارزیابی عمکرد خود می توانید ایده های خوبی برای بهینه سازی محتواها پیدا کنید. همیشه چک کنید که آیا فعالیت ها دقیقاً طبق برنامه پیش می رود یا مشکلاتی وجود دارد؟ مشکلات را شناسایی کنید، برای آن ها راه حل پیدا کنید و ایده های بهتری را جایگزین کنید.