تولید محتوا برای شرکت تبلیغاتی

  • ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
  • 201 بازدید

تبلیغات در گذشته با امروز، تاوت های بسیاری پیدا کرده است. شاید در مدت زمانی نه چندان قدیم، پخش تراکت و آگهی و بازاریابی حضوری، از بهترین روش ها برای تبلیغات و بازاریابی بودند. اما امروزه این روش ها، جای خود را به تبلیغات آنلاین داده اند. از همین رو تولید محتوا برای این قبیل اهداف هم به سرعت رشد پیدا کرده است.

هنگامی که می خواهید برای یک شرکت تبلیغاتی محتوا تولید نمایید، ضروری است که با این قبیل فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی آشنایی داشته باشید تا بتوانید محتوایی تولید نمایید که هم مفید باشد و هم کاربر را جذب نماید و از او یک مشتری وفادار بسازد.

این محتوای تولیدی می تواند متن، عکس، ویدیو و یا هر چیز دیگری باشد. اما شما باید قبل از شروع کار جامعه هدف آن بیزینس را بشناسید و سپس متناسب با افرادی که محتوای شما را خواهد دید، اقدام به تولید محتوا نمایید.

در ادامه هر آنچه لازم است برای تولید محتوای یک شرکت تبلیغاتی بدانید، برای شما آورده شده است. با مطالعه این موارد می توایند یک محتوای عالی و بی عیب تولید نمایید.

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید، حتما از این ایده ها در تولید محتوای بیزینس خود استفاده نمایید و از نویسنده و یا نویسندگان خود بخواهید که به این موارد توجه کنند.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نحوه تولید محتوا

تولید محتوا برای شرکت تبلیغاتی باید ویژه آن کسب و کار باشد و مهم تر از آن باید طبق برنامه ریزی این کار انجام گیرد. می توانید این کار به صورت هفتگی و ماهانه انجام دهید. باید برای هر محتوایی که ایجاد می کند یک تحلیل نیز داشته باشید و نتایج را به خوبی بررسی کنید. ما این کار را برای شما ساده می کنیم. با بررسی بازخورد ها می توانید به سلایق مخاطبان و مشتریان خود پی ببرید و طبق نظر و سلایق آن ها به تولید محتوا بپردازید. اصلی ترین هدف یک محتوا جلب توجه مخاطبان است. باید تولید محتوا به گونه ای انجام گیرد که مخاطبان به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند و مخاطب را وادار کند که بقیه محتوا را دنبال کند.

تولید محتوا برای شرکت های تبلیغاتی و انواع آن

محتوای تبلیغاتی به صورت انواع مختلفی انجام می گیرد. ما یک دسته بندی برای شما در این قسمت قرار داده ایم.
1-    به صورت مقاله که می تواند یک آموزش را دربر گیرد.
2-    فیلم و تیزر و یا موشن گرافی
3-    تصاویر و بنر های مختلف
4-    تولید محتوا به صورت پادکست
5-    تولید محتوا به صورت ویدیویی

شما کافی است اول میزان هزینه و نیاز خود را مشخص کنید و تشخیص دهید که مخاطبان شما به دنبال چگونه محتوایی هستند. سپس یکی از موارد بالا را انتخاب کنید و شروع به کار کنید.
یک نکته مهم که در کسب و کار شما و برای تبلیغ کسب و کارتان بسیار مفید است، این است که دیگر تولید محتوا صرفاً برای بیان مزایای محصولات شما کافی نیست و فضای مجازی به گونه ای گسترده شده است که مخاطبان به دنبال اطلاعات بیش تری درباره محصول و خدمات هستند. آن ها فقط نمی خواهند از مزایا بدانند. شما باید علاوه بر معرفی محصول و ویژگی های آن به موارد دیگری که به محصول موردنظر مربوط می شود نیز بپردازید.
تولید محتوا باید هدفمند و جذاب باشد. باید به گونه ای باشد که مخاطب با محتوای شما به خوبی ارتباط برقرار کند، اگر چنین امکانی فراهم نباشد شما موفق نخواهید بود. اگر شما یک محتوای با کیفیت و با توجه به نیاز مخاطب تولید کنید، مطمئن باشید هزینه ای که صرف این کار کرده اید چند برابر به شما باز می گردد.

چگونه یک محتوای تبلیغاتی و جذاب بنویسیم؟

تیتر حرفه ای انتخاب کنید.

یکی از بخش های اصلی هر محتوا که بیش ترین تاثیر را در جذب مخاطب دارد، عنوان و یا تیتر محتوا است. باید یک عنوان گیرا بنویسید و باید عنوان بیانگر رفع نیاز مخاطب باشد. یعنی مخاطب زمانی که عنوان را می خواند بداند که متن محتوا پاسخ سوال مخاطب است. بعد از انتخاب تیتر مناسب مرحله بعد نوشتن یک محتوا ی مناسب است. باید پاراگراف اول محتوا به نحوی نوشته شود که مخاطب را مشتاق کند تا بقیه محتوا را نیز مطالعه کند. این باعث می شود که مخاطب زمان طولانی تری را در سایت شما سپری کند و حتی به قسمت های دیگر سایت شما نیز مراجعه کند.

تولید محتوا باید روان باشد.

شما باید روان بنویسید. شما باید این مورد را در نظر بگیرید که هر مخاطبی ممکن است به سایت شما وارد شود و به دنبال پاسخ سوال خود باشد بنابراین باید یک محتوای روان بنویسید که برای همه ی گروه کاربران قابل درک و فهم باشد. اگر از محتوای لاتین استفاده می کنید نباید فقط ترجمه کنید باید محتوا را بعد از ترجمه با توجه به فرهنگ و سبک کشور خود تغییر دهید. برای این که محتوای شما روان و قابل فهم شود از کلمات آشنا استفاده کنید. از کلمات تخصصی پرهیز کنید. می توانید به سایت کسب و کار های مشابه خود مراجعه کنید و می توانید از آن ها ایده بگیرید.

مخاطبان و گروه های هدف خود را مشخص کنید

البته که شما می خواهید همه مردم، محصول یا خدمات شما را خریداری کنند و بالطبع هرچه افراد بیشتری خرید کنند، برای شما بهتر است. گروه های متمرکز هدف شما گروهی است که اطمینان دارید که آنها محصول یا خدمات شما را خواهند خرید.

نوشتن متن برای مردم عادی کاملاً متفاوت از نوشتن برای متخصصان در یک منطقه خاص است. بنابراین شما باید بدانید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند و متن خود را بر این اساس تنظیم کنید.

اگر برای مخاطبان حرفه ای می نویسید باید در نوشتن خود بسیار دقیق عمل کنید. آنها هرگونه اشتباه یا عدم آگاهی را تشخیص می دهند، بنابراین باید مطمئن باشید که از این موارد اجتناب کرده اید. اما اگر برای مخاطبان عادی می نویسید، طرز نوشتن شما باید سرگرم کننده و جذاب باشد.

یک سوال از گروه هدف بپرسید

وقتی می پرسیم تعطیلات آخر هفته شما چگونه گذشت و می گویید خوب، ممکن است در واقع به سوال ما را اینگونه برداشت کرده باشید که چه احساسی از آخر هفته خود داشتید؟

اگر سوال واقعی مشتری یا خواننده احتمالی خود را نمی دانید، نمی توانید پاسخ خوبی به آن بدهید. وقتی محصولی را تبلیغ می کنید، سوال واقعی مشتری تان را در نظر بگیرید. سوال اصلی و سوالات فرعی را متمایز از همدیگر بدانید.

به این سوالات دقت کنید:
• از کجا می توانم مایکروویو ارزان پیدا کنم؟
• چگونه می توان یک مایکروویو شیک و قابل اعتماد پیدا کرد؟
• چه چیزی باعث می شود من هنگام خرید مایکروویو، به قیمت و کیفیت آن اعتماد کنم؟
دقت داشته باشید که پاسخ به هر کدام از این سوالات مستلزم یک متن تجاری مختلف است.

به زبان گروه هدف تان صحبت کنید

هر گروه هدف زبان مخصوص خودش را دارد. این موضوع خیلی به رسمی یا غیر رسمی بودن یا محاوره ای بودن متن شما مربوط نمی شود، بلکه به ساختار جملات و کلمات مورد استفاده شما مربوط می شود. البته عاقلانه است که به ارزش های برند خود وفادار بمانید.

در دنیای امروز مقالات اینترنتی بخش مهمی از تولید محتوای تبلیغاتی را به خود اختصاص می دهند. متون بین 500 تا 2000 کلمه ای که درباره یک موضوع خاص صحبت می کنند. در این مقالات شما باید موضوع را به گونه ای پوشش دهید که خواننده از خواندن آن لذت ببرد.

شما فقط محصولات و خدمات خودتان را به عنوان بخشی از مقاله ذکر می کنید و تمام تأکید خود را روی آنها نمی گذارید.

یک چیز وجود دارد که هیچ کس آن را دوست ندارد و آن گرامر بد است. یعنی متن شما پر از اشتباهات گرامری و غلط های املایی باشد. بنابراین اگر قصد تولید یک محتوای تبلیغاتی خوب را دارید، بهتر است این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

 بیش از حد از خود تعریف و تمجید نکنید و هرگز سعی نکنید رقیب تان را خراب کنید

ما آنقدر فوق العاده هستیم که بهتر از خوب هستیم و به همین دلیل بهترین هستیم. یا ما خیلی خوب هستیم و رقبای ما ضعیف هستند. در هر دو مورد، فرصتی را از دست می دهید تا مشتری یا خواننده احتمالی خود را با خود همراه داشته باشید. به جای این بگویید که محصول یا خدمات شما چه ویژگی یا ویژگی های متمایزی دارد که آنها باید پیشنهاد شما را بپذیرند.

مثلاً به این جمله تبلیغاتی دقت کنید: جاروبرقی های بدون کیسه برند باعث صرفه جویی در هزینه ها و بهبود مکش می شوند.

سئو، سئو و بازهم سئو

تولید محتوای تبلیغاتی خوب چه فایده ای دارد وقتی افراد زیادی آن را نخوانند. اگر متن شما ارزش سئو کردن را ندارد، بازدیدکنندگان رایگان و ارگانیک را از دست خواهید داد. برخی از بازاریابان از این موضوع آگاه هستند اما هنوز هم آن کار را انجام نمی دهند.

سئو مهم‌ترین عامل برای کسب رضایت کاربر و کسب رضایت موتور‌های جستجو است و می تواند یک سایت را به موفقیت نزدیک می‌کند. اگر روش ها و اصول انجام سئو را نمی دانید، توصیه می کنیم در دوره های آموزش سئو شرکت کنید تا انواع و اقسام تکنیک های مهم سئو را فرا بگیرید.

گاهی اوقات هم پیش آمده که هرکاری بر روی سایت خود انجام می دهیم هیچ نتیجه ای از آن نمی گیریم و رتبه های ما تغییر پیدا نمیکند. اینجاست که قطعاً به فردی باتجربه تر نیاز داریم تا به ما راهنمایی داده و از بیرون سایت ما را بررسی کند. در این گونه مواقع با گرفتن یک یا چند جلسه مشاوره سئو، می توانید میزان ورودی های سایت خود را تا چندین برابر افزایش دهید.