با فراگیری اینترنت و شبکه های اجتماعی در میان مردم، روز به روز در دنیا به مشاغل مرتبط با دنیای مجازی افزوده شده است و اکنون بلاگری که شغلی کاملا مرتبط با دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی است، یکی از مطلوب ترین شغل ها با میزان درآمدی ایده آل و نامحدود به شمار می آید.

امروز در این مطلب می خواهیم به زبانی ساده بلاگر را به شما معرفی کنیم و ببینیم چگونه می توان از این شغل کسب درآمد کرد؟ در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم داستان از چه قرار است؟

بلاگر و ولاگر به چه کسانی گفته می شود و چه می کنند؟

بلاگر به اصطلاح به کسی گفته کی شود که محتوا تولید می کند. اگر بخواهیم کمی دقیق تر بگوییم. بلاگر صرفاً محتوای متنی و تصویری تولید می کند. افرادی که ما امروزه در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر آن ها را بلاگر خطاب می کنیم و محتوای آن ها در قالب ویدئو است، ولاگر هستند نه بلاگر!

بلاگرها می توانند در زمینه های مختلف فعالیت کنند و شیوه ی کاری و سبکشان کاملاً وابسته به سلیقه ی شخصی خودشان و مخاطب است.

برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق چه باید کرد؟

بلاگر موفق به کسی گفته می شود که بتواند مخاطبان خود را حفظ کند و مخاطبان تازه نیز با استفاده از تولید محتوای قوی و منظم به جمع مخاطبان خود بیفزاید. اصولاً مسیر مبدل شدن به یک بلاگر پیچیدگی خودش را دارد و مسیر کوتاهی نخواهد بود.

شاید افراد برای اینکه تبدیل به یک بلاگر موفق و معروف شوند، نیاز باشد تا چند سال زمان را صرف تولید محتوا کنند تا تعداد افزایش مخاطبان آنها شیب تند بگیرد.

در دنیای ولاگرها و بلاگرها، حتی در کشور ایران که تازه این شغل در میان مردم جای گرفته است، میدان رقابت داغ است و تعداد افرادی که علاقمند هستند تا این مسیر را طی کنند نیز زیاد است. از این رو اگر قصد دارید تا یک بلاگر مشهور و موفق باشید، اولین و مهم ترین کلید موفقیت شما، خلاقیت خواهد بود. اگر خلاقیت با نظم و تلاش همراه شود، به مرور شاهد شکوفایی نتیجه ی زحماتتان خواهید بود.

منابع درآمد بلاگرها چیست؟

برخی از شیوه های درآمدی برای اکثر بلاگرها یکسان است و برخی نیز شیوه های مخصوص خودشان را دارند اما مرسوم ترین روش هایی که بلاگرها از طریق آن کسب درآمد می کنند، تبلبغات و یوتیوب است!

یوتیوب از طریق تعداد بازدیدهای هر ویدئو (بر اساس هر صد تا هزار بازدید) مبلغی را برای شخصی که آن را تولید کرده و به اشتراک گذاشته است در نظر می گیرد و آن را بر طبق اصول و شرایطی برای او واریز می کند.

تبلیغات هم معمولاً توسط استوری و پست ویدئو یا تبلیغات متنی توسط بلاگرها و ولاگر ها انجام می شود که برخی از آن ها فیلترها و اصول و قوانینی را برای تبلیغات خود در نظر می گیرند تا به اعتبار آن ها لطمه وارد نشود.

از شیوه های دیگر درآمد زایی می توان به همکاری با برندها و راه اندازی خط تولید محصولات اختصاصی، همکاری پورسانتی، راه اندازی فروشگاه اختصاصی و … اشاره کرد. اکثر فعالیت های درآمد زا، زیر مجموعه ی فعالیت های تبلیغاتی و همکاری محسوب می شود.

معرفی چند بلاگر معروف ایرانی که کلید موفقیتشان را پیدا کرده اند!

در ادامه شما را با چند بلاگر معروف ایرانی آشنا خواهیم کرد که از صفر شروع کرده اند و حال کوهی از تجربه، در مسیر ولاگری و بلاگری هستند. این افراد از هر تهدید و نقطه ی شکست، یک نقطه ی شروع و امید دوباره ساخته اند.

  • ملینا تاج

ملینا تاج از بلاگرهای خوش استایل است که در زمینه ی آرایش و زیبایی فعالیت می کند. او به تازگی ست براش اختصاصی خودش را روانه ی بازار کرده است و یک میکاپ آرتیست و بیوتی بلاگر موفق شمارده می شود.

  • مهسا غضنفری

مهسا غضنفری از بلاگرهای جوان و موفق است که در زمینه ی مد و فشن با برندهای داخلی و ایرانی همکاری می کند و ایده های خلاقانه ای در تولید محتوا دارد.

  • مستر تیستر

از دیگر بلاگرهای موفق ایرانی است که در زمینه ی تیست و مزه کردن غذاهای رستوران های مختلف در شهرهای گوناگون ایران فعالیت می کند.

  • سی سی

از براگر های موفق که در زمینه ی لایف استایل فعالیت می کند، می توان سی سی که نام اصلی او سحر است را معرفی کرد. وی با تعداد مخاطبان میلیونی یکی از موفق ترین بلاگرها در زمینه ی لایف استایل است.

  • جواد خواجوی

جواد خواجوی عموماً در زمینه ی دوبله ی طنز فعالیت می کند و با صداگذاری به سبک خاص خودش، ویدئوهای طنز و خنده دار می سازد‌.

کلام پایانی

اگر قصد دارید تا یک بلاگر یا ولاگر موفق شوید فراموش نکنید که صبر از خصوصیات مهم و اساسی است که باید داشته باشید. بلاگری مسیر طولانی دارد تا به درآمد زایی برسد و شما محصول زحمات خود را برداشت کنید. امیدواریم در این مطلب، برای شما یه آشنایی کلی با شغل بلاگری ایجاد شده باشد و اگر علاقمند به آن هستید، مسیر موفقیت در آن را دنبال کنید.

در مطالب بعدی از 20 اسکین با ما همراه باشید تا با ترفند ها و مهارت های بلاگری آشنا شویم. به نظر شما خصوصیات دیگری برای تبدیل شدن به یک بلاگر معروف لازم است؟