اینستاگرام یکی از پرکاربردترین فضاهای مجازی در ایران و جهان است. بیشتر افراد اکانت اینستاگرام دارند و به فعالیت در این فضا مشغول هستند. بعضی به دنبال معرفی کیب و کار خود هستند، بعضی به ارائه خدمات مشغولند، برخی بلاگری می کنند و برخی دیگر هم شیوه های استفاده و پول درآوردن از ایسنتاگرام را آموزش می دهند و نهایتاً عده ای هم فقط یک صفحه شخصی دارند که با دوستان و آشنایان خود در ارتباط هستند.
در هر جایگاهی کا باشیم و به هر منظوری که از اینستاگرام ایتفاده می کنیم، لازم است تا با قابلیت ها و ویژگی های آن آشنا باشیم. یکی از امکانات اینستاگرام، قرار دادن عکس برای پروفایل است. این عکسی که برای پروفایل انتخاب می کنیم باید دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه در رابطه با آنها صحبت خواهیم نمود. اما چونه می توانیم یک عکس بر روی پروفایل خود قرار دهیم و یا چگونه می توانیم عکس قبلی را حذف و عکس جدید قرار دهیم؟
این کار به سادگی امکان پذیر است تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید .
1)برای شروع باید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. پس از اجرای اینستاگرام وارد بخش پروفایل شوید.
2) بر روی Edit Profile کلیک نمایید
3)در این قسمت باید گزینه change Profile Photo را لمس کنید .
4)هم اکنون می توانید با استفاده از گزینه Choose from Library یک عکس از گالریتان انتخاب نمایید و سپس Done را لمس کنید. ( دقت کنید اگر می خواهید همان لحظه عکس بگیرید باید گزینه Take Photo را انتخاب نمایید) .
اگر هنگام تغییر عکس پروفایل با خطای Sorry we couldn’t update your profile picture روبرو شدید میتوانید روش های زیر را تست کنید:
در مرحله اول باید تصمیم بگیریم که لوگوی تجاری برای عکس پروفایل اینستاگرام مناسبتر است یا عکس از خودمان. لوگوی تجاری برای صاحبان کسب و کار و برندها بهتر و در جایگاه مهمی قرار دارد چرا که انتخاب لوگو باعث میشود که فالوورهای وفادار شما در استوری و تایم لاین اینستاگرام به راحتی شما را پیدا کنند.
اینفلوئنسرها، بلاگرها، پرسونال برندها و اشخاص حقیقی بهتر است از عکس خود برای عکس پروفایل اینستاگرام استفاده کنند. این امر باعث میشود مخاطب شما ارتباط بیشتری با شما و پیجتان برقرار کند.
زوایای مختلف و عکسهای خلاقانه، برای پستهای اینستاگرام شما بسیار مناسب است. اما برای عکس پروفایل اینستاگرام بسیار مهم است که عکس یا لوگوی شما در مرکز تصویر قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که شما باید یک عکس به صورت مربع بارگذاری کنید.
انتخاب این عکس باید به گونهای باشد که هنگام انتخاب آن برای عکس پروفایل اینستاگرام، به صورت دایره بریده میشود. اگر تصویر شما خارج از مرکز باشد، ممکن است هنگام برش آن قسمتی از عکس شما خارج از کادر بیفتد. در نتیجه برای گرفتن عکس پروفایل اینستاگرام، میبایست تمرکز عکس شما در وسط تصویر مستقر باشد.
ایجاد سایههای خاموش و ظریف در عکس پروفایل اینستاگرام به سختی نمایش داده میشود. مگر اینکه تفاوت آشکاری بین پس زمینه و سوژه عکس وجود داشته باشد. میتوانید از رنگهای سفید، سیاه یا هر رنگی که لباس شما یا خود شما را از تصویر پس زمینه متمایز کند استفاده کنید. عکس گرفتن با پسزمینهای کاملا متمایز و بعضا متضاد با رنگبندی لباس موجب تمایز هر چه دقیقتر شما از بک گراند میشود.
انتخاب عکسهای مد روز یا نشان دهنده رویداد خاص، تعطیلات و غیره برای عکس پروفایل اینستاگرام میتواند انتخاب مناسبی باشد. اما این به آن معنی است که شما باید مرتب و به صورت مداوم عکس پروفایل اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید.
چنین کاری باعث میشود فالوورهایتان شما را در تایم لاین و استوری پیدا نکنند و آنها را سردرگم کنید. از طرفی عوض کردن عکس پروفایل اینستاگرام به صورت مرتب و دائمی برای شما وقت گیر خواهد بود. یک عکس یا لوگو برای عکس پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید که دائما مجبور به تغییر دادن و به روز کردن آن نباشید.
انتخاب مناسب عکس پروفایل اینستاگرام ارزش هزاران محتوای حرفهای را دارد و مانند کارت ویزیت شما برای مخاطبان جدید و بالقوه شما است. اطمینان حاصل کنید که زیبایی عکس پروفایل اینستاگرام شما همانند پستها و استوریهایتان به فالوورهایتان نمایش داده میشود و حرفهای بودنتان را برای آنها به نمایش میگذارد.
برای مثال ممکن است یک بلاگر در حوزه عکاسی با دوربین خود عکس گرفته باشد یا یک بلاگر در حوزه موسیقی در استودیو شخصیاش عکس پروفایل اینستاگرام خود را بگیرد. بهتر است رنگ بندی عکس پروفایل اینستاگرام شما با رنگ بندی و تم پستها و لوگوی تجاریتان هماهنگ باشد.
ابعادی که پیشتر در مورد عکس پروفایل اینستاگرام گفتیم را به یاد بیاورید. این ابعاد بسیار کوچک است و اگر از عکس تمام قد یا full body استفاده کنید، تشخیص هویت شما در عکس پروفایل اینستاگرام تان را خیلی سخت میکند. بنابراین هنگامی که عکس پرفایل اینستاگرام خود را میگیرید به قاببندی سر و سرشانههای خود در تصویر بسیار دقت کنید.
اگر از لوگو استفاده میکنید و نام تجاری شما طولانی است، از حرف اول نام تجاری خود، یا نماد یا رنگ بندی مخصوص به خود استفاده کنید تا هم جزییات را به خوبی نمایش دهید و هم برای مخاطبانتان قابل تشخیص باشد.
قبل از بارگذاری عکس پروفایل اینستاگرام، شما عزیزان میتوانید با آمادهسازی سایز آن بسیاری از دردسرها و مشکلات احتمالی هنگام بارگذاری را کاهش دهید. عکس خود را به صورت مربع برش داده و در صورت نیاز تغییر اندازه دهید. سایز 200*200 پیکسل بسیار مناسب است اما سایز بزرگتر از 500*500 پیکسل را پیشنهاد نمیکنیم. زیرا اینستاگرام آن را فشرده میکند و در صورت فشردهسازی پیشفرض توسط اینستاگرام احتمال افت کیفیت در عکی پروفایل اینستاگرام وجود خواهد داشت.
ممکن است وسوسه شوید که فقط با گرفتن یک عکس کار را تمام کنید. حداقل 5 تا 10 گزینه مختلف برای عکس پروفایل اینستاگرام خود در نظر داشته باشید. لوکیشنها و ژستهای مختلف را امتحان کنید تا آنچه درباره برند شخصی شما در اینستاگرام نشان میدهد را به مخاطب خود نشان دهید.
همچنین اگر مایل نیستید از یک عکس در همه شبکههای اجتماعی خود استفاده کنید، میتوانید از بین این عکسها انتخاب کنید. در پایان باز هم به این نکته اشاره میکنیم که عکس پروفایل اینستاگرام شما روی جذب مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها بسیار موثر است. حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که داشتن یک لبخند ساده روی لبتان شاید تغییر چندانی در عکس پروفایلتان ایجاد نکند اما تاثیر به سزایی در دیدگاه مخاطبینتان نسبت به شما دارد.