یکی از پیام رسان های مجازی که این روزها طرفداران و کاربران بسیاری دارد، اینستاگرام است. این پیام رسان به محلی برای کسب درآمد هم تبدیل شده است به گونه ای که افراد از طریق پیج های خود به فروش محصول و ارائه خدمات می پردازند و از این طریق درآمد زایی هم می کنند. بسیاری از افراد هم از طریق بلاگری یک آب باریکه یا حتی چشمه ای جوشان از پول و درآمد برای خود راه اندازی نموده اند.

اما شما اگر یک بلاگر باشید و یا یک فروشنده و یا حتی یک کاربر عادی، نیاز به تولید محتوا و ویرایش عکس ها و فیلم های خود دارید تا بهترین بهترین و باکیفیت ترین پست ها را به فالورها یا همان دنبال کنندگان خود ارائه دهید. بیشتر کاربران اینستاگرام عکس ها و محتواهای خود را از طریق گوشی ویرایش و ارسال می کنند، از همین رو امروز تصمیم داریم تا با یک آموزش کامل از تولید محتوای اینستاگرامی از طریق گوشی همراه شما باشیم.

چگونگی تولید محتوا با موبایل

جالب این جاست که می توانید در هر زمان و مکانی به تولید محتوا با موبایل بپردازید، فقط کافی است که به اینترنت متصل باشید. حتی در زمان های آزاد و اوقات فراغت‌ تان نیز می‌ توانید به تولید محتوا مشغول شوید. برای مثال قادرید در مترو و تاکسی مطلبی بنویسید. اما به یاد داشته باشید که باید به طور مداوم مطالعه کنید و برای تولید محتوا کمی خلاقیت به خرج دهید. خلاقیت باعث ایجاد راه حل‌ های جدید می شود که در نهایت منجر به جذاب تر شدن محتوا خواهد شد. تولید محتوا با موبایل نیازمند یک سری از نرم‌ افزارهاست که از میان آن‌ ها می توان به اپلیکیشن ضبط صدا، نرم‌ افزار ویرایش عکس و تولید فیلم اشاره کرد. ناگفته نماند اگر می خواهید محتوا با کیفیت تولید کنید، باید مهارت های خود را در این زمینه تقویت کنید.

انواع نرم‌افزار‌های تولید محتوا در اینستاگرام کدامند؟

پاسخ به این سوال با توجه به نیاز شما به عنوان یک تولید کننده محتوا متفاوت است. اما از آن جایی که اینستاگرام بستری برای به اشتراک گذاشتن محتوای تصویری و ویدیویی است، این برنامه‌ها در انجام موارد زیر به شما کمک می‌کنند:

  • ادیت عکس‌ها: برنامه‌های ادیت عکس به شما این امکان را می‌دهند تا فیلترهای مختلف را روی عکس خود امتحان کنید، رنگ، نور و سایز آن‌ها را تغییر دهید، چیزی را به عکس‌ها اضافه یا از آن‌ها کم کنید.
  • قالب و چیدمان پست‌های اینستاگرام: با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید برای پست‌های پیج خود یک قالب ثابت طراحی کنید، چند عکس را در یک پست قرار دهید و به قول معروف به پیجتان رنگ و لعاب بدهید.
  • ابزارهای ویدیویی: ویرایش ویدیوها، تغییر رنگ و نور آن‌ها، مدت زمان ویدیو و … با استفاده از ابزارهای ادیت ویدیو امکان پذیر است.

بهترین برنامه های تولید محتوا با موبایل

با قابلیت هایی که  امروزه در موبایل ها ایجاد شده است میتوان به راحتی با آن ها تولید محتوا هم انجام داد کافیست ابزارهای مناسب را بشناسیم و از آن ها استفاده کنیم.

در ادامه به معرفی ۱۰ اپلیکیشن بسیار مفید و کارآمد برای تولید محتوا میپردازیم.هریک از اپلیکیشن های معرفی شده در سطح جهانی دارای طرفدار های بیشمار بوده و روزانه توسط افراد بسیار زیادی مورد استفاده واقع میشوند.

۱.canva؛ ساخت قالب‌های حرفه ای

اگر به دنبال تولید  تصاویر حرفه ای با انواع قالب ها هستید؛ باید بدانید هیچ برنامه ای  به راحتی  و کاملی Canva پاسخگوی نیاز های شما نخواهد بود.

 Canva جزو پرطرفدار ترین  برنامه های طراحی گرافیک است و میتوانید تصاویر را ساده ،drop  و drag تولید کنید و به آسان ترین شکل تصاویر را ویرایش کنید، استوری و پست درست کنید،کلاژ کار کنید، طراحی گرافیک انجام دهید و حتی لوگو بسازید.

در Canva میتوانید علاوه بر عکس ،فیلم را نیز ویرایش کنید.یکی از ویژگی های بسیار کارآمد این برنامه امکان ایجاد حساب گروهی است .شما میتوانید طراحی ها را با دوستانتان در یک اکانت انجام دهید.

نسخه رایگان این برنامه میتواند تمامی نیاز های شما را پاسخ دهد اما اگر به دنبال ابزارهای پیشرفته تری باشید میتوانید نسخه پرمیوم آن را خریداری کرده که قیمت بالایی هم ندارد. این برنامه هر سه نسخه وب ،اندروید و ios دارد و میتوانید به راحتی آن را دانلود کنید و از ویژگی های فراوانش لذت ببرید.

۲.Inshot؛ طراحی استوری با موبایل

InShot یک نرم افزار ساخت استوری اینستاگرام کامل و حرفه‌ ای است که بالاترین امتیاز برنامه‌های اندرویدی و آیفون را دارد. یکی از بهترین ویژگی های این برنامه علاوه بر ویرایش حرفه ای تصاویر، بالابردن کیفیت تصویر است.

شما میتوانید در Inshot  به تصاویر  موسیقی اضافه کنید واز انواع ایکون ها و فیلتر هایش استفاده کنید همچنین قالب های پیش فرض زیبایی را هم در اختیار شما میگذارد. تا این لحظه این اپلیکیشن 50 میلیون دانلود داشته و از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکند.

شما  میتوانید نسخه پرمیوم آن را  خریداری کنید اما بدانید نسخه رایگان آن نیز به قدری کامل است که نیاز های شما را به بهترین شکل پاسخ دهد.

۳. quik؛ برنامه موبایلی برای ساخت تیزر

یک برنامه بسیار مناسب، ساده و کار آمد برای ساخت تیزر است. علاوه بر امکان اضافه کردن موزیک و عکس به ویدیو ها، شما می‌توانید متن یا حتی ویدیو های کوچک را هم به ویدیوی موزیکال نهایی خود اضافه کنید.

Quik این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا حداکثر 75 عکس را در یک کلیپ ویدیویی اضافه کنید؛ همچنین  موزیک هایی که در حافظه گوشی خود ذخیره کرده‌اید را هم به عنوان موزیک پس زمینه کلیپ خود انتخاب کنید.

Quik  فیلترهای مختلفی را ارائه می ‌کند که می ‌توانند جلوه خاص و متفاوتی را به ویدیو های موزیکال شما اضافه کنند.

این برنامه به صورت رایگان منشتر شده است اما برای استفاده از ابزارهایش نیازمند پرداخت هزینه هستید.

این برنامه برای هر دونسخه اندروید وios در دسترس است.

۴. in Tags؛ تگ های دسته بندی شده

In Tags یکی از کاملترین برنامه‌های تگ آماده است که استفاده از آن بسیار ساده می‌ باشد. پس از دانلود نرم افزار و باز کردن آن لیستی از تمامی تگ‌های آماده با دسته بندی‌های مرتب  را مشاهده میکنید  که میتوانید از آن ها استفاده کنید.

۵. WavePad Audio Editor؛ ویرایش فایل های صوتی

یک برنامه مناسب برای ویرایش فایل های صوتی در IOS  به حساب می اید. تنوع ابزار ها  و وجود تنظیمات جداگانه برای هر کدام سبب می شوند که بتوانید بدون نیاز به نرم افزارهای جداگانه، فایل های خروجی اپلیکیشن را مستقیما در پروژه های خود به کار بگیرید.

6-VSCO

یکی از بهترین برنامه‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام، VSCO است. طبق آمار سایت expandedramblings، این برنامه در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال داشته و بیش از ۲۰۰ پست اینستاگرام دارای هشتگ #VSCO هستند.

VSCO به عنوان ابزاری برای ادیت عکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، این برنامه ۱۰ فیلتر رایگان و ابزارهای مختلفی برای بالا بردن کیفیت عکس، برش، ویرایش نور و رنگ آن در اختیار کاربران خود قرار داده است.

امتیاز این برنامه در Google play 4.2 و در App store 4.3  است.

7- Avatan Photo Editor

برنامه ادیت عکس Avatan با در اختیار گذاشتن افکت‌ها و فیلترهای مختلف به ۷۰۰ هزار دانلود در سال ۲۰۲۰ رسیده است. از امکانات این برنامه می‌توان به بیش از ۱۰۰ هزار افکت، استیکرهای مختلف، امکان روتوش عکس و … اشاره کرد.

این برنامه روی دو سیستم عامل اندروید و IOS قابل نصب است، جالب اینجاست که طبق آمار، Avatan بین اپل بازها محبوبیت بیشتری دارد.

امتیاز این برنامه در Google play: 2.6  و در App store: 4.7 است.

8- Snapseed

Snapseed یکی دیگر از برنامه‌هایی است که می‌توان از آن برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کرد. شما می‌توانید برای ادیت کردن عکس‌های خود به صورت حرفه‌ای در این برنامه هم از فایل JPG و هم از فایل RAW استفاده کنید.

این برنامه با در اختیار گذاشتن ۲۹ ابزار برای ویرایش عکس‌، این امکان را به شما می‌دهد تا با حذف عناصر مختلف یا افراد، تنظیم نور و رنگ آن‌ها کیفیت عکس‌هایتان را بالا ببرید.

امتیاز این برنامه در Google play: 4.5  و در App store: 3.8 است.

9- Adobe Lightroom

احتمالا شما هم نام محصولات Adobe را شنیده‌اید، Lightroom یکی از برنامه‌های ویرایش عکس است که این روزها بسیار مورد استفاده عکاسان حرفه‌ای قرار گرفته و ابزارهای کاملی مثل تنظیم رنگ، سایه‌ها، اندازه، نور و … را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

جالب اینجاست که در قسمت Discover این برنامه می‌توانید عکس‌ها و ادیت‌های کاربران دیگر این برنامه را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. این برنامه بر روی سیستم عامل اندروید، ios و ویندوز قابل نصب است.

امتیاز این برنامه در Google play: 4.3 و در App store: 4.8 است.

10- Layout from Instagram

این برنامه توسط اینستاگرام برای کاربران ساخته شده تا با استفاده از آن بتوانند عکس‌های خود را به صورت قالب‌های مختلف و تا حداکثر ۹ عکس کنار هم چیده و به صفحه اینستاگرام خود اضافه کنند.

برای مثال شما می‌توانید با عکس‌های قدیمی در گالری‌تان یا عکسی که در همان لحظه می‌گیرید قالب دلخواهتان را بسازید، به آن فیلترهای مختلفی اضافه کرده و رنگ و روح جدیدی به فضای پیجتان بدهید.

طبق گفته سایت similarweb،  21 درصد از کاربران Layout from instagram، برای چیدن و منتشر کردن عکس‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

امتیاز این برنامه در Google play: 4.5 و در App store: 4.4 است.