اینستاگرام این روزها به یک عرصه جالب و مهیج برای مشتاقان فضای مجازی تبدیل شده است. به گونه ای که هر شخصی که حرفه و هنری را می داند و یا کسب و کاری دارد، می تواند از این فضای ایجاد شده، حداکثر استفاده را ببرد و به درآمدهای خوب و بالا دست یابد. یکی از شغل های رایج در اینستاگرام بلاگری است. بلاگری را می توان به یک عشق و یک دریای بی پایان تشبیه کرد!

بلاگری در زمینه های مختلفی می تواند انجام گیرد، بلاگری زیبایی و محصولات آرایشی، بلاگری هایی که نکات خانه داری را آموزش می دهند، بلاگرهای آشپزی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید. اما برای اینکه به یک بلاگر موفق تبدیل شویم به چه نکاتی باید توجه کنیم و چه مسیری را در پیش بگیریم؟ اگر شما هم فردی هستید که توانایی های بسیاری دارید اما فضای لازم برای عرضه توانی های خود را نمی یابید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به سمت بلاگری بروید تا بتوانید از توانایی های خود در جهت خوب و مفید استفاده نمایید و به درآ»د هم دست یابید.

پس اگر یک بلاگر هستید و می خواهید موفق تر شوید و یا در شروع راه بلاگری هستید و می خواهید تازه کار خود را آغاز نمایید، تا انتهای این متن همراه ما باشید.

بلاگر کیست و بلاگری چه کاری است؟

بلاگری ، مجموعه فعالیت‌هایی از جمله نوشتن، عکاسی، ساخت ویدئوهای کوتاه و سایر فعالیت‌های ارتباط‌جمعی است که هر فردی برای خود، تولید و اقدام به انتشار آن در اینترنت و فضای مجازی می‌کند.

بلاگری، به‌عنوان فرصتی برای افراد برای نوشتن مطالبی در سبک خاطرات آغاز شد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاگری می‌توان به زبان غیررسمی، به‌روزرسانی‌های مکرر و ایجاد فرصت برای خوانندگان در شروع مکالمه و برقراری ارتباط و تعامل با نویسنده، اشاره کرد.

کلمه بلاگ در واقع شکل کوتاه شده‌ای از نام اصلی آن، یعنی “وبلاگ” است. وبلاگ‌ها به کاربران اینترنت این امکان را می‌دادند تا جزئیات زندگی روزمره خود را در غالب مطالب روزانه و خاطره‌نویسی ثبت کنند. اخیراً، وبلاگ‌نویسان به دلایل مختلف به شهرت رسیده‌اند. وبلاگ‌نویسی برای بسیاری افراد تبدیل به یک شغل جایگزین یا برنامه جانبی شده است.

توجه داشته باشید که وبلاگ نویسی یک نوع بلاگری است، ولی بلاگری به معنای وبلاگ نویسی نیست.

بلاگرها افرادی هستند که عاشق به اشتراک گذاشتن قسمت‌هایی از زندگی خود با شما هستند. آنها در مورد موضوعات مختلف از جمله هنر، مدل لباس، طراحی خانه، آشپزی، شیرینی‌پزی، سبک زندگی، روان‌شناسی، موضوعات مالی و بسیاری موضوعات دیگر پست می‌گذارند. یک بلاگر، نظر و دانش خود را در مورد موضوعات مختلف برای مخاطبان هدف به اشتراک می‌گذارد. آنها نیازی نیست که در یک مکان باشند در واقع آنها در اینترنت زندگی می‌کنند.

حضور در همه شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود مردم راحت‌تر شما را پیدا کنند. اینستاگرام ، با 900 میلیون کاربر، دنیا را شگفت‌زده کرده است و به نظر می‌رسد که اکنون همه از این برنامه استفاده می‌کنند. اگر یک وبلاگ‌نویس هستید و هنوز حساب اینستاگرام ندارید، برای گسترده کردن دامنه ارتباطات خود حتماً به آن احتیاج خواهید داشت! شما می توانید آموزش بلاگری در اینستاگرام را از همین حالا شروع کنید.

آموزش بلاگری اینستاگرام چگونه انجام می شد؟

ممکن است از خودتان بپرسید حال چگونه می توان آموزش بلاگری اینستاگرام را دید یا از کجا می توان این آموزش بلاگری اینستاگرام و دوره های ان را گذراند و به یک بلاگر موفق تبدیل شد؟ معمولا مرجع هایی که برگزار کننده های دوره های آموزشی در زمینه ی اینستاگرام هستند دوره های آموزش بلاگری اینستاگرام هم برگزار می کنند و شما می توانید در آنها ثبت نام کرده و پس از گذراندن مشغول این دوره ه شوید. همچنین استفاده از اینترنت و آموزش های رایگان هم می تواند کمک کننده باشد. در کنار همه ی اینها شما می توانید صفحه های اینستاگرامی بلاگرهای موفق و پرطرفدار را هم دنبال کنید و آنها را مورد بررسی قرار داده و آنالیز کنید و آنها را برای خود به کار ببندید. البته که منظور از این کار تقلید کردن نیست چرا که کار کپی ارزشی ندارد و همه متوجه ان می شوند. پس بهتر است تنها آنها را بررسی کنید و از کارهایشان ایده بگیرید و سپس این ایده ها را برای خود و صفحه تان به کار ببرید.

چطور می توانیم یک بلاگر موفق شویم؟

در آموزش بلاگری اینستاگرام یکی از مهمترین نکته ها این است که چطور موفق شویم؟ یعنی محتوای خودمان را چگونه به مخاطب ارائه دهیم تا بتوانیم وی را جذب کنیم. در این زمینه چند نکته می بایست رعایت شوند که به شرح زیر هستند:

سعی کنید یک زمینه ی کاری مشخص برای بلاگری خود انتخاب کنید و برای آن یک تم موضوعی معین داشته باشید.

محتوا مهمترین چیز است. بهتر است تمام سعی خود را به کار ببندید تا یک محتوای درست،علمی، اصولی و از همه مهمتر جذاب تولید کرده و آن را به مخاطب خود ارائه دهید. یک محتوای باکیفیت می تواند ضامن بالا رفتن تعداد لایک ها وکامنت ها و به طور کلی تعامل کاربران با شما شود و کمک کند شما بهتر و بیشتر دیده شوید. کپشنی که می نویسید، عکسی و یا ویدیویی که برای پست خود استفاده می کنید و … همه در رده ی تولید محتوا قرار می گیرند. همچنین بهره گیری از هشتگ ها را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

سعی کنید محتوایی که تولید می کنید خاص و منحصر بفرد باشد و به نوعی همواره امضای شما پای آن محتوا باشد تا مخاطب آن را هرجا که دید بلافاصله متوجه شود که برای شما است. برای این منظور نحوه ی نگارش خاص و یونیک، عکس های منحر بفرد با قاب بندی های اختصاصی و … می توانند کمک کننده باشند.

سعی کنید با سایر بلاگرها و اینفلوئنسرها تعامل داشته باشید، به این شکل شما می توانید بیشتر مطرح شوید.

وقتی تعداد فالوور هایتان به بالای 10K رسید به فکر همکاری با برندهای مرتبط با حوزه ی کاری تان باشید تا موفق تر شوید.

از ابزارهای این سایت مثل استوری، IGTV، ریلز و … استفاده کنید.

سرفصل های اصلی دوره بلاگری

برای تکمیل مطالب مربوط به آموزش بلاگری به سراغ یکی از موسساتی که این دوره را عریضه می کنند رفتیم و به بررسی دوره آنها پرداخیتم. شما هم می توانید این سرفصل ها را در جایی یادداشت کنید و با یک سرچ ساده در اینترنت به کلی مطالب جالب در رابطه با آنها دست یابید.

این دوره شامل 6 فصل اصلی می باشد که در ادامه توضیح میدهم.

  • فصل اول: خودسازی

در مسیر بلاگری، قراره از صفر شروع کنیم، پس قدم اول ما میشه خودسازی، اینکه شناخت بهتری درباره خودمان پیدا کنیم و نقشه مسیر رو بهتر باهم ترسیم کنیم، اگر مهارت یا حوزه ی خاصی مدنظر داریم، اون رو بسنجیم که خوبه یا نه؟ و اگر حوزه خاصی برای بلاگری در نظر نداریم، حوزه های ناب و مناسب را معرفی کنیم و با توجه به مهارت های فردی در یک حوزه شروع کنیم به کسب تجربه و تخصص.

  • فصل دوم: الهام

در فصل دوم یعنی الهام، سعی داریم الهام بخش باشیم و از سوژه ها و الگوهای مناسب الگوبرداری کنیم، اما یاد میگیریم که متکی بر خلاقیت های خودمان قدم بر داریم و هیچ گاه نمونه های موفق را کپی نکنیم، حرف های زیادی در این فصل با هم میزنیم و در مسیر حرفه ای شدن جدی تر گام برمیداریم.

  • فصل سوم: ساختار سازی

در فصل سوم آموزشی میریم که ساختار پیج خودمون رو تشکیل بدیم و خیلی اصولی و با بروزترین تکنیک های روز سعی میکنیم که اینکارو آغاز کنیم، مفصل راجب پروفایل و اینکه چطور میتونیم در نگاه اول تاثیرگذار باشیم، صحبت میکنم و فصل ساختار سازی یکی از مهمترین فصل های ماست.

  • فصل چهارم: مخاطب

موضوع فصل چهارم مخاطب است، موشکافانه در مورد رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام صحبت میکنیم و سعی میکنیم مخاطب شناسی یاد بگیریم، تحلیل رفتار کاربران به ما کمک زیادی در اداره بلاگمون میکنه، البته این فصل فقط تئوری هم نیست و در جلسه آخر مفصل درباره insights ها و آمار و آنالیز پیج ها صحبت میکنیم و برترین ابزارهای رایگان را به شما معرفی میکنیم که در تحلیل پیج ها بسیار کمک کننده شماست، همچنین در این فصل تمام بخش های اینستاگرام که مربوط به آمار هست را موشکافانه تحلیل و بررسی میکنیم.

  • فصل پنجم: تولید محتوا

اما میرسیم فصل پنجم که طولانی ترین و مفصل ترین فصل ماست اما اینقدر نکات جذاب و آموزنده در این فصل گفته میشه که بدون شک شما هم عاشق این فصل میشوید، تولید محتوا را کامل توضیح میدهیم و شما در این جلسه یاد میگیرید که چطور محتوا رو خلق کنید و ابزارها و نکات حرفه ای در عکاسی و فیلمبرداری را آموزش میبینید، البته در این فصل از سخنرانی و فن بیان هم صحبت میکنیم و اگر ترس از دوربین داشته باشید در این فصل کاملاً برطرف میشه، تمرین های زیادی در این فصل داریم و خلاصه فکر میکنم جذاب ترین فصل برای شما همین فصل تولید محتوا باشه چون کلی حرف تازه و جدید براتون داریم و از تجربیات چندین ساله خودم و آکادمی انار براتون میگم. محتوا خیلی شیرینه، یه بلاگر باید مثل یک آشپز حرفه ای در تهیه غذا عمل کنه و محتوا دقیقا مثل غذا میمونه و باید جذاب و خوشمزه باشه…

  • فصل ششم: حرفه ای ها (شخصیت بلاگری)

اما فصل ششم که به نام شخصیت بلاگری نام داره مثل گل دقیقه 90 بازی فوتبال میمونه در این فصل نکات درگوشی زیادی بهتون میگم که در مدیریت بلاگتون خیلی کمک میکنه، بدون شک شماهم عاشق این فصل میشین، خیلی نمیتونم درباره این فصل توضیح بدم چون باید خودتون ببینید حتما، اما حرف های خیلی مهمی زدیم از سیاست های یه بلاگر که شاید افراد عادی از اون خبر نداشته باشن. در این فصل راجب کسب درآمد و پلن های درآمدزایی بلاگرها هم صحبت میکنیم و قطعاً یاد میگیریم که یه بلاگر خوب باید درآمد خوب هم در کنار کارش داشته باشه و دقیق راه های موجود رو بررسی میکنیم.