کسب و کارهای اینترنتی این روزها توسعه بسیار زیادی یافته اند و اکثر کاربران هم ترجیح می دهند که به جای مراجعه حضوری، از خانه خرید خود را به صورت انلاین انجام دهند.

همبن امر سبب شده تا و بسایت ها و صفحات مجازی بسیاری در زمینه فروشگاهی ایجاد شده و به فعالیت بپردازند. یکی از محصولات فروشگاهی، قطعات کامپیوتری است.

بسیاری از افراد نیاز به قطعات کامپیوتری دارند، به همین دلیل بسیار بدیهی است که برای خرید و یا تعویض قطعه ای اقدام نمایند. این افراد به جای اینکه شال و کلاه کرده و عازم مغازه ها و پاسازها شوند، گوشی خود را در دست گرفته و با سرچی ساده در نت و در پیج های اینستاگرامی، به دنبال قطعه مورد نظر خود می گردند. آنها به راحتی می توانند از فروشگاههای مختلف اطلاعات لازم را کسب نموده و با مقایسه قیمت و خدمات، نسبت به خرید اقدام نمایند.

اگر یک فروشگاه لوازم کامپیوتری، قصد موفقیت و جذب مشتری را داشته باشد، باید حتما با ایده های تولید محتوا آشنا باشد و با تلفیق دانش خود و این ایده ها بتواند محتوایی جدید و کاربر پسند را تولید نماید.

در ادامه تعدادی از بهترین ایده های تولید محتوای موجود در زمینه قطعات کامپیوتر را خدمت شما ارائه خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

خرید لوازم کامپیوتر

معمولاً کسانی که برای خرید کامپیوتر و یا لوازم مربوط به آن به فروشگاه‎ها مراجعه می‌کنند توقع دارند با فردی روبرو شوند که آگاهی زیادی در زمینه کامپیوتر و لوازم جانبی آن داشته باشد. وقتی خریداران با فروشنده‌ای روبرو می‌شوند که اطلاعات زیادی از کامپیوتر ندارد، تمایلی به خرید از آن فروشگاه نشان نمی‌دهند.

گذشته از موضوعی که در بالا گفته شد باید فروشگاه لوازم کامپیوتر به اندازه کافی جذاب باشد تا مشتری (Customer) را جلب کند. این موضوع مختص فروش کامپیوتر نیست بلکه موضوعی عمومی به شمار می‌رود. معمولاً ویترین فروشگاه‌ها تأثیر زیادی در جلب مشتریان دارند. در وهله اول چیزی که مشتری می‌بیند ویترین فروشگاه است و بعد با فروشنده برخورد می‌کند. بنابراین ظاهر فروشگاه از اهمیت زیادی برای جلب مشتری برخوردار است.

موضوع بعدی این است که کامپیوتر دو بعد سخت و نرم افزاری دارد و به نظر می‌رسد ارائه هر دوی این خدمات در فروشگاه به افزایش درآمد فروشگاه کمک می‌کند. شایان ذکر است، خدمات فروشگاه کامپیوتر می‌تواند به بیرون از فروشگاه نیز کشیده شود. به طوریکه مثلاً فروشگاه نمایندگانی را برای راه‌اندازی اینترنت مشتریان به منازل آن‌ها بفرستد و یا رفع مشکلات اینترنتی مشتریان در منزل آنها انجام شود.

نکات افزایش فروش لوازم کامپیوتر

خدمات متمایز ارائه دهید

اولین قدم برای افزایش فروش فروشگاه لوازم کامپیوتر واجد شرایط بودن کارکنان است. به این ترتیب امکان جلب مشتری و تبدیل او به مروج شرکت وجود خواهد داشت. علاوه بر این، یک سرویس خوب ارتباط با مصرف کنندگان را نزدیک‌تر می‌کند و به وفاداری آنها کمک زیادی می‌کند. علاوه بر صمیمیت و مهربانی، داشتن کارمندانی که همه محصولات را می‌شناسند و بدون توجه به قیمت می‌توانند بهترین‌ها را برای مشتری پیشنهاد دهند، مهم است. به هر حال، بسیاری از افرادی که به این موسسات مراجعه می‌کنند، تفاوت‌های زیادی بین مارک‌ها و محصولات را نمی‌دانند. بنابراین، همیشه در دسترس باشید تا با شفافیت کامل به همه شبهات پاسخ دهید.

اقلام پرفروش را بشناسید

یک فروشگاه لوازم کامپیوتر معمولاً تنوع و تعداد زیادی از اقلام را ارائه می‌دهد. با وجود تقاضای متنوع بخش، با توجه به موقعیت مکانی، محصولاتی وجود دارند که در هر محیطی تقاضای بیشتری نسبت به سایرین دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید فروش را در فروشگاه سخت افزاری خود افزایش دهید، ارزش سرمایه‌گذاری در انبار خوبی از آنها را دارد.

محصولات مارک معروف را بفروشید

نکته دیگری که می‌تواند به افزایش فروش کمک کند، شرط بندی بر روی مارک‌های معروف است که از اعتبار در بازار برخوردارند. حتی اگر قیمت نهایی بالاتری داشته باشد، مردم ترجیح می‌دهند مبلغ بیشتری را برای اقلام با کیفیت بپردازند تا در هزینه خود صرفه‌جویی نکنند و در آینده دچار مشکل شوند. بنابراین، بازار را مطالعه کرده و در خرید محصولات از شرکت‌هایی که بیشترین اهمیت را در این بخش دارند، سرمایه‌گذاری کنید.

روش‌های پرداخت را ساده کنید

برای تضمین فروش، امکانات دریافت را با روش‌های مختلف پرداخت افزایش دهید. در حال حاضر، ما ابزارهای متعدد پرداخت آنلاین در بازار داریم. نکته مهم این است که مشتری شما احساس راحتی می‌کند و هزینه‌‎ای را که ساده‌ترین و مطلوب‌ترین به نظر می‌رسد پرداخت میکند. به این ترتیب، امکان افزایش فروش در فروشگاه لوازم کامپیوتر خود و اطمینان از وفاداری وجود خواهد داشت.

از تصاویر عالی استفاده کنید

یک تصویر ارزش هزار کلمه است. با یک فروشگاه قطعات کامپیوتر آنلاین که فضای زیادی برای هدر دادن ندارد، این یک معامله بزرگ است. شما می‌خواهید تصاویر شما فوکوس شده و با وضوح بالا باشند. همچنین ایده خوبی می‌باشد که از هر محصول چندین عکس گرفته و برای هر فهرست محصول یک نمایش اسلاید ایجاد کنید. گاهی اوقات یک مشتری قبل از اینکه بتواند تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد آن محصول را بخرد یا خیر، باید ببیند در حال اجرا است. فروشگاه تجارت الکترونیک شما اساساً باید حول تصاویر شما بچرخد.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی یک ویترین عالی برای فروشگاه شما است. آنها به شما امکان می‌دهند محصولات و خدمات خود را به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه تبلیغ کنید. علاوه بر این، آنها به شما امکان می‌دهند با مشتریان در ارتباط باشید، محتوای با کیفیت را منتشر کنید تا به آنها در تصمیم‌گیری در خرید کمک کند و تصویر شما را به عنوان یک متخصص در صنعت شما تقویت کند. یک نکته برای بهینه‌سازی نتایج، استفاده از پیوندهای حمایت شده‌است. این امر مستلزم سرمایه‌گذاری کمی است، اما وقتی مصرف کننده محصولی را که تبلیغ کرده‌اید جستجو کند، شرکت شما را در بالای لیست پیدا می‌کند.

کاربر را در نظر داشته باشید

در پایان، مهم‌ترین چیز این است که همیشه کاربر را به خاطر بسپارید. بهترین تجربه خرید را ایجاد کنید تا مردم به بازگشت ادامه دهند. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد وفاداری به برند و تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار و مادام‌العمر این می‌باشد که فروشگاه خود را حول آنها بسازید. این می‌تواند به آسانی خرید، ایجاد توضیحات خوب محصول، استفاده از رابط کاربری صاف و توجه به طرح رنگ شما اشاره داشته باشد. با تعامل با مشتریان خود، از طریق نظرسنجی‌ها، در رسانه‌های اجتماعی یا سایر انواع سازماندهی، می‌‎توانید بازخورد واقعی در مورد آنچه که آنها بیشتر دوست دارند دریافت کنید. مشتریان به سرعت متوجه خواهند شد که چقدر برای بهینه سازی تجربه آنها کار شده‌است. با انجام صحیح این مرحله، تاثیری ماندگار بر جای بگذارید.