صنعت بیمه از دیرباز یکی از صنایع مهم و حیاتی در سطح جهان بوده است. با توجه به پیشرفت فناوری و تغییرات در رفتار مشتریان، صنعت بیمه نیز به دنبال تغییراتی در روش‌های خود برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. امروزه، تولید محتوا به عنوان یکی از روش‌های پرکاربرد و مؤثر در بازاریابی و فروش در صنعت بیمه شناخته شده است.

پیج و سایت بیمه یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی و فروش در صنعت بیمه است. با استفاده از پیج و سایت بیمه، شرکت‌های بیمه می‌توانند به مخاطبان خود خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و به آن‌ها اطلاعات لازم را درباره بیمه‌ها و خدمات خود ارائه دهند.

اما به دلیل رقابت شدید در صنعت بیمه، پیج و سایت بیمه باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند مخاطبان را جذب کند و آن‌ها را به خود اختصاص دهد. در این راستا، تولید محتوا به عنوان یکی از روش‌های مؤثر در بازاریابی و فروش در صنعت بیمه شناخته شده است.

 

تولید محتوا در حوزه بیمه

تولید محتوا به معنای ارائه اطلاعات، آموزش و سرگرمی به مخاطبان است. در پیج و سایت بیمه، محتوا می‌تواند شامل مقالات، ویدئوها، پادکست‌ها، ایمیل‌های بازاریابی و سایر فرم‌های تولید محتوا باشد. با تولید محتوا، شرکت‌های بیمه می‌توانند ارتباط نزدیک‌تر و اثربخش‌تری با مخاطبان خود برقرار کنند و در نتیجه، فروش خود را افزایش دهند.

اهمیت تولید محتوا در پیج و سایت بیمه به دلیل چندین عامل است. اولین عامل، جذب مشتریان جدید است. با ارائه محتوای خوب و مفید، شرکت‌های بیمه می‌توانند مخاطبان جدید را به خود جذب کنند و با ارائه اطلاعات کافی، آن‌ها را در فرآیند تصمیم‌گیری خود درباره خرید بیمه یاری دهند.

عامل دوم، افزایش وفاداری مشتریان است. با ارائه محتوای خوب و مفید به مشتریان، شرکت‌های بیمه می‌توانند رابطه نزدیک‌تری با آن‌ها برقرار کنند و به طور کلی، اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند. این اعتماد، باعث می‌شود که مشتریان به شرکت بیمه خود وفادار باشند و به دوستان و آشنایان خود نیز این شرکت را توصیه کنند.

عامل سوم، افزایش آگاهی مشتریان است. با تولید محتوای خوب و مفید، شرکت‌های بیمه می‌توانند به مشتریان خود اطلاعات بیشتری درباره بیمه‌ها و خدمات خود ارائه دهند. این اطلاعات، باعث می‌شود که مشتریان بهتر درک کنند که چگونه بیمه به آن‌ها کمک می‌کند و چگونه می‌توانند از خدمات بیمه بهترین استفاده را ببرند.

عامل چهارم، بهبود جستجو در پیج و سایت بیمه است. با تولید محتوای خوب و مفید، شرکت‌های بیمه می‌توانند محتوای جذاب و با کیفیتی را در پیج و سایت خود قرار دهند که باعث بهبود جستجو در پیج و سایت شده و بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شرکت بیمه جذب شوند.

با توجه به اهمیت تولید محتوا در پیج و سایت بیمه، شرکت‌های بیمه باید به این نکته توجه کنند که تولید محتوا نیاز به زمان، تلاش و هزینه دارد. با این حال، با توجه به اثربخشی و ارزش افزوده‌ای که تولید محتوا برای شرکت‌های بیمه دارد، این هزینه‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذاری در بازاریابی و فروش قابل قبول هستند.

بنابراین، پیج و سایت بیمه باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند مخاطبان را جذب کند و با استفاده از تولید محتوا، شرکت‌های بیمه می‌توانند به بهبود جستجو در پیج و سایت خود، جذب مشتریان جدید، افزایش وفاداری مشتریان و افزایش آگاهی آن‌ها درباره بیمه‌ها و خدمات خود بپردازند.

پنج ایده جذاب تولید محتوا در صنعت بیمه

این شما هستید که انتخاب میکنید محتوای باکیفیتی برای مخاطبانتان تولید کنید، این محتوا از نوشتن یک مطلب عالی تا تولید یک ویدئو یا پادکست است. فرقی نمیکند که برای وبسایتان میخواهید مطلب بنویسید یا برای پیج اینستاگرامتان میخواهید یک ویدئو به اشتراک بگذارید که بیشترین بازدید را داشته باشد.

مسلما وقتی برای وبسایت خودتان میخواهید مطلب بنویسید باید آن مقاله مورد علاقه گوگل یا سایر موتورهای جستجو باشد و اگر هم هدفتان اینستاگرام باشد مسلما دوست دارید که در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید. مثلا موتورهای جستجو مثل گوگل مطالب تکراری را دوست ندارند و به همین خاطر به وبسایت ها با مطالب تکراری کمک نمیکنند تا بیشتر دیده شوند ولی در عوض سایتهایی که محتواهای اصیل و باکیفیت دارند را تشویق میکند و آنها را به رتبه های بالاتری میبرد. و یا کاربران اینستاگرامی مطالب تکراری را مشاهده نمیکنند. موقع نوشتن هم زیاد به فکر کلمات کلیدی یا هشتگ ها نباشید مهم این است که از کلمات و هشتگ ها بدرستی استفاده کنید و در گذر زمان تاثیر بسیار مثبت را در کسب و کارتان و فروش خدماتتان خواهید دید.

در واقع شما میخواهید محتوای عالی را با توجه به سلیقه، هدف و مخاطبانتان تولید کنید که برای نوشتن یا خلق یک محتوای باکیفیت نیاز به زمان لازم و ایده های محتوا هست.

اگر شما هم مطالب غیرمرتبط یا تکراری در سایت یا پیج یا کانال تلگرام خود به اشتراک بگذارید، کاربران شما را نادیده میگیرند و بعد از مدتی حتی حذفتان میکنند ( پیج اینستاگرام را آنفالو میکنند، از کانال تلگرامی شما خارج میشوند و اگر وبسایت هم داشته باشید دیگر به شما سر نمیزنند!)

هشدار! اجازه ندهید کاربران نادیده بگیرنتان.

اگر میخواهید قدم در این مسیر بذارید در همین ابتدای امر مطمئن باشید با نوشتن محتوای ضعیف میتوانید مسیر آسانی را طی کنید ولی خیلی زود متوجه خواهید شد که وقت، انرژی و منابع خودتان را هدر داده اید. برای شروع حتما به این فکر کنید که میخواهید از نظر رتبه‌بندی سئو، افزایش بیابید، ترافیک برای سایتتان ایجاد کنید، پیج اینستاگرامی پرمخاطب با جذب تعداد فالوورهای بالا داشته باشید و یک رهبر در انتشار دانش بیمه ای باشید و این ها باعث میشوند که مطالب خوبی را برای وبلاگ، پیج اینستاگرام، کانال تلگرام و یا وبسایت خود تولید کنید.

یک خبر خوب برای فعالان بیمه ای

خوشبختانه یا متاسفانه در صنعت بیمه، منبع یا مرجع خوبی یا قوی وجود ندارد. اکثر نماینده یا بازاریاب های بیمه به خاطر بازاریابی تلفنی یا حضوری، وقت و کار لازم را برای تولید محتوا و انتشار دانش خود نگذاشته اند در حالیکه میبینیم اینفلوئنسر، بلاگر یا سایت های آموزش آشپزی، آموزش دیجیتال مارکتینگ، گردشگری، کتاب و … بسیار زیاد و مسلما رقابت بسیار شدید است.

ایده های جذاب بیمه ای

حالا میرویم سراغ پنج ایده ای که میتوانیم در صنعت بیمه محتوا خلق کنیم و توجه کاربران اینترنتی و شبکه های اجتماعی را به خودمان جلب کنیم:

  1. بیان تفاوت های انواع رشته بیمه شرکت های بیمه ای

مسلما هر شرکت بیمه ای، یکسری خدمات مختص خود را دارد که بسیاری از افراد از آنها مطلع نیستند. بر فرض مثال در رشته بیمه گردشگری، طرح های شرکت های مختلف و سقف پوشش را با یکدیگر مقایسه میکنیم و تفاوت ها و تمایزها را بیان میکنیم که این میتوانید بصورت پادکست، ویدئو یا یک مقاله باشد.

  1. ارائه آمار فروش بیمه نامه ها

میتوانیم بر فرض مثال فروش بیمه نامه شخص ثالث چند سال اخیر را بصورت اینفوگرافی یا یک پادکست بیان کنیم و اگر این بیمه نامه برای شرکت خاصی از فروش بالایی برخوردار است دلایل افزایش فروش را مطرح کنیم.

  1. مشاوره رایگان درمورد بیمه نامه ها

میتوانیم در وبسایت ( بصورت پست جدید، اسلاید، صفحه و یا ایمیل) یا پیج اینستاگرامی خود ( پست یا استوری) و …. از کاربران و مشتریان خود بخواهیم سوالات مربوط به یکی از بیمه‌نامه ها ( مثلا بیمه عمر) را بپرسند و پاسخ آنها را بدهیم و درنهایت هر سوال را تبدیل به یک پست جدید کنیم و بطور مفصل در وبسایت و شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذاریم.

  1. بیان خاطرات بصورت طنز

هر کسی در هر صنعتی که فعالیت میکند همیشه با یکسری از مشتریان برخورد دارند که سوالات خاصی میپرسند که در زمان خودش باعث عصبانیت شده اند و یا بسیار خنده‌دار یا تلخ بوده است. میتوانیم در حوزه بیمه نیز از این خاطرات یک مجله تفریحی درست کنیم و به اشتراک بگذاریم. با این کار هم میتوانیم مشتریان را راهنمایی کنیم و هم اینکه باعث جذب کاربران اینترنتی شده ایم.

  1. بیان ضرورت آینده‌نگری و ترس‌های افراد

اگر بازاریاب یا نماینده بیمه هستید میدانید که برای افزایش فروش باید نگران اتفاقی که نیافتاده است باشیم. اتفاقی که شاید گریبانگیر هر فردی شود. پس میتوانیم این نگرانی را با تولید محتوای باکیفیت به کاربران و مشتریان انتقال دهیم.